• Anonym (Frågetecken)

Billigast på krogen för mest effekt?

Jag är ingen krog-van person och undrar vad för drink/alkoholhaltig dryck man kan köpa för att få mest sprit för pengarna? Frågar inte för att jag vill dricka mig redlöst full utan mer ur ett ekonomiskt syfte kan man säga.

• Svar på tråden Billigast på krogen för mest effekt?
  • zygoma girl

Billigast blir om du grundar ordentligt hemma och dricker läsk på krogen. Om det nu är "yrsla du vill åt".

Jag har inte tidigare funderat i de banorna men skulle tippa på antingen husets vin (en hel flaska) eller ren sprit. Drinkar brukar vara förhållandevis dyra.

• Anonym (Stor Stark)

Skulle tippa på stor stark. Det tar sin lilla tid att dricka en, du blir mätt och så brukar det inte kosta alltför mycket. Billigast är dock att stanna hemma och supa.

• Anonym (Frågetecken)

Hur mycket går en "husets vin" hel flaska på?

Och hur mycket går en stor stark på. Vet ni procenten alkohol i dessa?

Vad är billigast och parta till med hemma då innan man går ut?

• Anonym
    Anonym (Frågetecken) skrev 2012-02-05 16:03:46 följande:

Du kanske borde skippa krogen helt om du har så dålig ekonomi

Jag skulle säga att ren sprit ger dig mest sprit för pengarna. 4 cl brukar kostar runt 40 kr. En stor stark kostar runt 50 kr och du får inte lika mycket sprit i den.
  • Anonym (Stor Stark)

Oj, det beror helt på var du går ut! En stor stark här i Stockholm går på allt från 39-69kr.

Billigast är väl att parta på något som någon köpt på exv. semesterresan till Tyskland

Varför är det här så viktigt för dig? Är det en skoluppgift?
  • Anonym

www.systembolaget.se
  • Anonym (Frågetecken)
    Anonym (Stor Stark) skrev 2012-02-05 16:07:55 följande:
    Oj, det beror helt på var du går ut! En stor stark här i Stockholm går på allt från 39-69kr.

Billigast är väl att parta på något som någon köpt på exv. semesterresan till Tyskland

Varför är det här så viktigt för dig? Är det en skoluppgift?
    hahaha nej nej, jag tänkte bara eftersom när jag går ut kan det vara kul att bli lite "lullig" utan att betala mycket för det Oskyldig
  • Anonym (Frågetecken)
    Anonym skrev 2012-02-05 16:09:33 följande:
    www.systembolaget.se
    tycker de är en krånglig hemsida, går hellre till butik. Vill se bilder men de kommer bara upp listor
  • zygoma girl

Kanske dags att bränna hemma?? Garanterat billigast i vilket fall.

Det är väl preskriberat nu men vi brände hemma en gång i tiden, i en lånad maskin tillverkad av plåttunnor från Arla (såg mycket proffsigare ut än det låter). Spriten renades i ett långt rör med aktivt kol i flera dagar och smakade väldigt bra ren enligt de som provade (jag dricker inte ren sprit). Roligt kemiexperiment och vi fick en helsikes massa sprit som vi gav bort till höger och vänster. Kostnad kanske ett par hundra för flera liter sprit. Finns säkert anvisningar på  nätet.
  • Anonym (Frågetecken)
    Anonym skrev 2012-02-05 16:06:03 följande:
    Du kanske borde skippa krogen helt om du har så dålig ekonomi

Jag skulle säga att ren sprit ger dig mest sprit för pengarna. 4 cl brukar kostar runt 40 kr. En stor stark kostar runt 50 kr och du får inte lika mycket sprit i den.
    Förra helgen när jag var ute tog jag en "turkisk peppar" shot för 68 kr! Betydligt dyrare än 40 kr.

Jag går inte ut ofta, men ibland och då är det när man har lite extra slantar :)
  • Anonym (Stor Stark)
    Anonym (Frågetecken) skrev 2012-02-05 16:11:49 följande:
    hahaha nej nej, jag tänkte bara eftersom när jag går ut kan det vara kul att bli lite "lullig" utan att betala mycket för det Oskyldig
    Varför ska du då gå ut öht? Då kan du ju lika gärna gå på hemmafest? Det blir garanterat billigare än att gå ut.
  • Anonym (Frågetecken)
    zygoma girl skrev 2012-02-05 16:13:41 följande:
    Kanske dags att bränna hemma?? Garanterat billigast i vilket fall.

Det är väl preskriberat nu men vi brände hemma en gång i tiden, i en lånad maskin tillverkad av plåttunnor från Arla (såg mycket proffsigare ut än det låter). Spriten renades i ett långt rör med aktivt kol i flera dagar och smakade väldigt bra ren enligt de som provade (jag dricker inte ren sprit). Roligt kemiexperiment och vi fick en helsikes massa sprit som vi gav bort till höger och vänster. Kostnad kanske ett par hundra för flera liter sprit. Finns säkert anvisningar på  nätet.
    Inget för mig det där ;)
  • Frontline

Jag brukar grunda på bra hemma med groggar köper min sprit dunkvis för 80:- litern
    Sen på krogen kan det bli 2-3 öl så runt 100-150:- kostar det kalaset ute plus det jag dricker hemma då...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Nikis
    Anonym (Frågetecken) skrev 2012-02-05 16:11:49 följande:
    se till att va lullig innan du går ut ;) 
  • Anonym (promille-ville)

Öl och tequila blir jag skitfull på i alla fall.

• flisen1
    Anonym (Frågetecken) skrev 2012-02-05 16:14:23 följande:
    Förra helgen när jag var ute tog jag en "turkisk peppar" shot för 68 kr! Betydligt dyrare än 40 kr.

Jag går inte ut ofta, men ibland och då är det när man har lite extra slantar :)
    Och i Stockholm kostar en shot på krogen över hundringen. Jag skulle säga att man får den billigaste fyllan på vin eller öl.
  • Anonym

Det bästa är att köpa en riktigt billig flaska vin på Systemet, och dricka innan du går ut. Det blir du nog ganska påverkad på. Sedan gå till ett så billigt sunkhak som möjligt, och drick bara stora stark. Är det ett riktigt sunkigt hak kan du få en stor starköl för typ 30 kronor! Jag är ung och student så jag har stor erfarenhet av billiga utekvällar. 
    Drinkar, shottar och sprit är dyrt. Vin är också dyrt, men man blir ju ganska full snabbt på det.  Starköl är mest fylla för pengarna. 

• Cheera

Jag festar sällan, kanske går ut på krogen 2-4ggr per år.

Jag köper en flaska vitt på 8,5 % och den klarar jag mig bra på. Jag börjar oftast dricka runt 20-21:00 då jag sällan kommer hemifrån tidigare än så. Runt 23:30 brukar vi röra oss ner på stan, och väl inne på krogen dricker jag ingenting alt. att jag köper en cider. Jag föredrar att inte dricka på krogen.

Det billigaste här är nog en stor stark eller tappcider, hur full man blir på det vet jag inte.

Säger som de flesta, grunda före istället och köp typ 2st stor stark, då kommer du billigast undan.     

• Kimona

En mörk, stark öl blir jag lullig på när jag är på krogen, men det går ut snabbt på mig så jag får ha en öl i näve jämt och fylla på succesivt

• Kimona
    Anonym (Frågetecken) skrev 2012-02-05 16:14:23 följande:

Jag la 300 på en riktigt bra kväll och då åt jag ute också. Fick 3-4 öl och ett mål mat för de pengarna
Svar på tråden Billigast på krogen för mest effekt?