• Mimmi69

High Chaparral - Bra eller dåligt?

Funderar på att åka till High Chaparral i sommar med min 6-åriga dotter (hon kommer att vara nästan 7 då). Någon som varit där och har några synpunkter? Vad är bra och dåligt?

• Svar på tråden High Chaparral - Bra eller dåligt?
  • Mirakel familjen

Åker dit varje år och flera gånger under säsongen. Vi älskar allt som har med HC att göra. Något negativt är väl grisiga toaletter och krisigt på bord och fulla soptunnor. Annars är allt positivt tycker vi. Rekommenderar hörselskydd till barnen pga höga skott som avfyras vid showerna och runt omkring. vi är en familj med två barn som är födda 1995 och 2010. I år blir det 10 året i rad som vi är där.

• Jeda

Jag har varit en gång på HC med mina stora barn, de var då 5 & 9 år ( en av varje). De hade skitkul! Cool
    Vi köpte pistoler, hattar och skott. Kollade på teatern och åt i Mexicobyn, åkte tåget dit.

Nu vet jag inte vad priset ligger på, men jag brände nog en 1500-2000 på en dag där med två barn. Men det var värt varenda krona. Så jag tycker att du gott kan åka dit!

Men rekommenderar er att skippa åkattraktionerna då det har varit en hel del incidenter de senaste åren + icke svensktalande personal som alltså inte kan hjälpa till om nåt händer.

ha det så kul!!!

• jojjo78

Min son är snart fem år och vi har varit där två gånger och han bara älskar det och vi med :) Helt underbart ställe att vara på. Kan varmt rekomendera det. Barn vänligt.

• Dixie

vi har varit där 2 gånger och det är helt ok - men slitet (smutsiga toaletter m.m.) ............

vad jag tycker är tråkigt är att utöver inträdet så tar de betalt för flera saker i parken, tåget, rida på hästar, karuseller m.m - så räkna med att det tillkommer kostnader! 

• JohannaSofia

Jätte bra ställe! bor i närheten så vi åker dit ofta med barnen på sommaren!
    men som sagt karusellerna är inte dom bästa! 
    vår flicka är också 6 och har redan börjat fråga om när vi kan åka dit :)  

• fyrbarnsmamman

Vi har varit där 2 gånger. Barnen har tyckt det var jättekul!!!! Kul att se föreställningarna och så klart åka med det gamla loket där en massa spännande saker händer!

• Minimis

Vi bor i HC kommunen. Och det är perfekt att åka dit med barn! Dock så förstår jag ju att det plockar på med pengar, men det gör det ju på andra turistställen också. Här kommer några tips som jag kommer på.
    Skippa tivolit, det är verkligen skit!
    De har lunchbuffé så det är ju bra tycker jag.
    O har man pistol o cowboyhatt hemma så ta med det! Köper man hatt o pistol till barn så går det på minst ca150 kr/barn.
    Våffelstugan är mysig. En mjuklass är också att rekommendera, supergott o servereas i röda hattar typ.
    Hörselskydd för småbarn är ett måste vid showen!

• Tvåbarnsmamman81

Vi har varit där en gång med barn i ålder 2 och 3 år. Det var roligt och alldeles lagomt. Det är inget jättestort och jättewow precis men alldeles lagomt, inte överdrivet utan sådär så att barnen orkar med

Visst det är inte disneyland (där våra barn höll på att spricka av beslutsångest pga allt som hände överallt på en och samma gång samtidigt som det var helt fantastiskt) men väldigt uppskattat.

Legoland är roliga för både barn och föräldrar, HC var mest kul för barnen men som förälder så offrar man hur många timmar som helst för att barnen ska ha roligt så det är ju inte så vitkigt Men vi ska spara till Legoland i Danmark igen och åka dit när yngsta är 5 år och stora 10 år! Danmark är verkligen världens bästa land för barnsemester på sommaren!

• Mirakel familjen
    Tvåbarnsmamman81 skrev 2012-02-07 14:53:57 följande:
    Vi har varit där en gång med barn i ålder 2 och 3 år. Det var roligt och alldeles lagomt. Det är inget jättestort och jättewow precis men alldeles lagomt, inte överdrivet utan sådär så att barnen orkar med Visst det är inte disneyland (där våra barn höll på att spricka av beslutsångest pga allt som hände överallt på en och samma gång samtidigt som det var helt fantastiskt) men väldigt uppskattat. Legoland är roliga för både barn och föräldrar, HC var mest kul för barnen men som förälder så offrar man hur många timmar som helst för att barnen ska ha roligt så det är ju inte så vitkigt Men vi ska spara till Legoland i Danmark igen och åka dit när yngsta är 5 år och stora 10 år! Danmark är verkligen världens bästa land för barnsemester på sommaren!

Vi har lika roligt som barnen. Vi klär i western stil allihop. Så vi med i HC western club. Men om han ej har detta intresse som vuxen är det självklart lite tråkigt och dagen känns som den aldrig tar slut.
  • Majsan70

Alltså hela stället är ju väldigt B. Men ACK så roligt för stora som små! Showen var kanon och tågresan jätterolig. Lite irriterad blev jag på biljettpriserna för det lilla Tivolit och väldigt roligt var det att man kunde rida där.

Åker gärna tillbaka trots inte så små barn längre.

• Silledille

Jag var där förra året med min systerdotter och det var klockren succe! Jag ska dit i år igen och tänkte då passa på attt bli medlem i western cluben! Men vad sjutton köper ni era kläder?

Svar på tråden High Chaparral - Bra eller dåligt?