• Nenne2

Tips på varma vinterkängor

Jag fryser väldigt lätt om fötterna när jag är ute. Nu är jag på jakt efter varma skor/kängor som ska hålla mig varm. Ska funka att vara ute med i minus grader, uppe i fjällen etc. Har hittat ett par från ECO, men jag vet inte. Har ni tips på riktigt varma vinterkängor?

• Svar på tråden Tips på varma vinterkängor
  • EruGoEller

det är bättre att köpa ett par riktiga ullstrumpor ist att ha i de skor du redan har. Jag har enkla billiga skräpkängor från typ Ullared men riktiga ullstrumpor= kanonvarm om fötterna. Lager på lager ger bäst värme.

• Bedhead

Jag har ett par Pole cat som håller mig varm. Bor dock i Sthlm.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • She is Me

Köpte ett par eccokängor innan jul och de är de skönaste och varmaste skor jag haft, underbara!

• SuzR

Jag har ett par kängor från Sorel. Dyra men jag fryser aldrig!

• elene84

Jag har alltid varit jätte frusen om mina fötter och har haft svårt att hitta rätt vinter känger,
    Tror iofs att jag har lite dålig cirkulation, men nu har jag hittat ett par skor som är helt underbara!!
    Inte så farligt dyra heller om man ser till kvaliten, 
    Canada Snow heter dom,(jag har den korta modellen i mörkblått med ull inuti, finns svarat stövlar med) helt underbara och rekomenderar varmt!!
    Dom är en säsongsvara och finns bla på scorett :)
    Mvh Madeleine 

• siljeholm

Canada snow vill jag med rekommendera, håller värmen bra, dock dålig kvalité men höll en vinter iaf;)

• principessan

Canada snow är av usel kvalité och inte speciellt varma av min erfarenhet... Om det är för denna vintern rekommenderar jag tunna ullstrumpor. Såna man har när man åker skidor! Är toppen!

• Lexis

Icebug är riktigt bra! Dubbade och varma och sköna.

Ullstrumpor är en av mänsklighetens bästa uppfinningar! Smartwool har många bra. 

Svar på tråden Tips på varma vinterkängor