• Anonym (Orolig)

Min "mittentå" på VARDERA fot är svullen,kliar och gör ont! Gravid, Hjälp!?

Hej! Visste inte vad jag skulle posta detta som. Men jag är gravid i vecka 8 och har fått ett litet "problem"

Kan man få en tå som svullnar upp på vardera fot??? :-O
    Det läskiga är att det är samma tå på varje fot! (Mitten tån)
    Den är svullen och gör ont, samtidigt som det kliar ibland..
    Det kom i går kväll, då var det bara EN tå på vänster fot, och imorse när jag vaknade så hade jag lika ont och SAMMA tå på HÖGER fot var OCKSÅ svullen och gjorde ont, och gör fortfarande... tån e röd och svullen... känns som nageltrång fast det är det inte, och svamp är det inte.tror jag inte iaf... skitskumt... det läskigaste är att det bara är på en och samma tå på vardera fot... Pjuh, konstig men kort och enkel förklaring, NÅGON som har den blekaste ANING om vad detta kan vara??? *Orolig* Känns som kallbrand ungefär... som när man varit ute en lång stund och tårna frusit, sedan kan det ju göra ont när dom "tinar" ungefär så känns det....
    Snälla hjälp någon? Borde jag söka för detta? Läste något om Urinvärde i blodet??? 

Tacksam för snabbt svar 
  • Svar på tråden Min "mittentå" på VARDERA fot är svullen,kliar och gör ont! Gravid, Hjälp!?
  • Anonym (Orolig)

Jag har gjort det, tack så mkt

• Anonym (Orolig)

Tack så mkt, dom ska röntga mina fötter och kolla min blodcirkulation...

När jag ändå har dig på "tråden" Jag ramlade ner för trappan tidigare idag, halkade till, slog väl mest i ryggen och skrapade vänster arm och ben. Har nu mycket ont i ryggen och knät... det kommer även mildare ont i magen då och då. r i vecka 10 nu. Borde jag ringa för undersökning så att allt står rätt till eller ska jag vänta? 

Svar på tråden Min "mittentå" på VARDERA fot är svullen,kliar och gör ont! Gravid, Hjälp!?