• Wimzan
    Äldre 6 Feb 01:18
    34196 visningar
    7 svar
    7
    34196

    Hur mycket kostar en revisor?

    Jag har precis registrerat mitt företag och håller nu på att fixa med allt som hör uppstarten till. Jag är fortfarande lite osäker på den ekonomiska delen och känner att jag behöver hjälp i den frågan.

    Jag vill gärna sköta fakturering och liknande själv, men anlita någon som kan ta hand om resten vad gäller redovisning och likande. Men vad kostar en revisor som sköter ekonomin i företaget?

  • Svar på tråden Hur mycket kostar en revisor?
  • Äldre 6 Feb 01:26
    #1

    Du behöver inte en revisor utan en redovisningsekonom. De brukar ta mellan 500-1000 kr i timmen så det beror på hur mycket papper du har varje månad. Är det mycket småfakturor och inköp blir det dyrare än om du säljer en tjänst och kanske skickar ett par fakturor i månaden och inte har så mycket kvitton.

    Vi har väl en 20-30 fakturor och lika mycket i kvitton/räkningar per månad, samt att vår firma sköter löner (3 personer) och alla betalningar. Vi fakturerar dock själva. Jag tror vi betalar ca 4000 i månaden. Innan de skötte betalningarna låg det på mellan 2-3000.


    Stitch längtar efter Lilo
  • Äldre 6 Feb 03:05
    #2

    Vår kostar 1000 kr/timme. Visköter all redovisning själva och har mycket bra ordning och reda, vi anlitar vår revisor en gång per år för att kolla igenom allt. Han brukar bara ta betalt för en timme, så jag gissar att han jobbar snabbt och att vi är helt okomplicerade-och det är så man vill ha det. Vår revisor ger oss också tips på hur man etiskt riktigt kan skatteplanera för att överleva som småföretagare.

  • Äldre 6 Feb 10:33
    #3

    Arbetar som redovisningskonsult och vi debiterar 550 kr/h  för redovisningstjänster. Boksluten kostar 800 kr/h och våra revisorer kostar 1000-1200 kr/h (priser ex moms)
    Tror att det är rätt normala priser.
    Som dom skrivit innan så beror det på hur omfattande materialet är. Som minst kanske man lägger 2-3h/månad på en liten kund. Det blir då 1100 - 1650 kr + moms. 

    Lycka till med företaget


    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11 ~
  • Äldre 16 Feb 13:01
    #4

    Jag betalar ca 7000 per år för löpande bokföring, bokslut och deklaratoion.


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Äldre 16 Feb 17:58
    #5

    Vi tillhör dem som tar samma pris oavsett vilken tjänst det gäller, det är ju inte så att jag får högre lön för att jag gör ett bokslut mot när jag gör löpande bokföring så varför skulle kunden betala ett dyrare timpris. Vi ligger på 450 kr/tim men oftast jobbar vi mot fasta priser. När man hållit på ett tag så brukar det vara rätt så lätt att beräkna hur mycket tid fet går åt för ett bolag när man tittat igenom deras papper.

    Men naturligtvis skiljer summan sig från bolag till bolag. vi har kunder som klarar sig på 3000 kr per år för bokföring/bokslut och deklaration och vi har de som betalar närmare 200.000 för samma sak.

  • Äldre 16 Feb 18:55
    #6
    Alle skrev 2012-02-16 13:01:27 följande:
    Jag betalar ca 7000 per år för löpande bokföring, bokslut och deklaratoion.
    Min man sa att han betalar ungefär detsamma.
    Är du utan släkt är du fattig på Jorden.
  • Äldre 29 Feb 07:19
    #7

    450 kr i timmen betalar vi 

Svar på tråden Hur mycket kostar en revisor?