• ElinaMaria

    Nya kontakter i Hällberga och Ärla.

    Hej!

    Jag står inför nya utmaningar i livet. Jag med familjen ska flytta ut till Hällberga utanför Eskilstuna. Nu hoppas jag på att hitta nya bekantskaper i Hällberga och Ärla. Vi har två söner som är 2,5 och 5 år. 

    Hör gärna av er om ni bor där själva eller kan tipsa om andra familjer i området.

    Lev väl! 

  • Svar på tråden Nya kontakter i Hällberga och Ärla.
  • stalis

    Hej
    Jag bor i Hällberga, sedan 10 år tillbaka. Har fyra barn.
    Trivs väldigt bra . Är det något du undrar över så fråga.

  • ElinaMaria

    Hej Stalis!

    Tack för svaret. (eventuellt är detta andra gången jag svarar på ditt inlägg, är inte så haj på familjeliv :) )
    Skönt att höra att du trivs i Hällberga. Du får gärna berätta om hur du tycker förskolan och skolan fungerar. Hur gamla är dina barn?
     
    Vet du om det finns finsktalande familjer  Hällberga och om deras barn i så fal får modersmålsundervisning i skolan?

    Vilka fritidsaktivteter  finns i Hällberga och Ärla för barn och vuxna?

    Hade gott! -elina 

  • Miro83

    Hej 
    Såg att ni bor i Hällberga, vi funderar på att flytta neråt ifrån Jämtland till Eskilstuna trakten, men söker lite på landet känsla och mindre skola. Vi bor i en liten ort nu utanför Östersund och barnen går i en mindre skola. Men vi vill neråt till Släkt och vänner igen i Etuna. Då har jag börjat forska lite om Hällberga. Hur är skolorna och förskolan? Är det bra sammanhållning mellan barnen, alltså att dom leker mycket ute med varandra och så. Såg att ni hade en fritidsgård och sånt är ju bra =).  Bra med bussförbindelser till stan och så? Har ni nån matäffär eller andra affärer i närheten? Trivs ni bra i övrigt? känns det långt till Eskilstuna eller är det lagom avstånd? 

  • ElinaMaria

    Hej.

    Jag har inte varit inne på familjeliv på länge, så svaret är väldigt sent.
    Är ni fortfarande påväg neråt Eskilstuna hållet?
    Hoppas ni har det bra!
    -Elina

Svar på tråden Nya kontakter i Hällberga och Ärla.