Född 29:e feb, när får man gå ut på krogen?
Om man föds den 29:e feb. När får man då gå ut o festa på krogen?
Den 28:e är du inte 18 o den 1:e mars är du 18 +1
Har inte tänkt på det tidigare :-P
Om man föds den 29:e feb. När får man då gå ut o festa på krogen?
Den 28:e är du inte 18 o den 1:e mars är du 18 +1
Har inte tänkt på det tidigare :-P
1 mars, men vad spelar det för roll egentligen? Hur många är egentligen ute på krogen exakt på sin 18-årsdag?
Tja, det är väl inte konstigare än om man fyller 20 på en lördag och bolaget är stängt på lördag/söndan?
(för det var det när jag var i den åldern)
Jag försökte för skojs skull argumentera med personalen att jag kunde få köpa utpå fredagen för att fira min 20-årsdag på lördagen istället för att vänta ända till måndagen men nä, det var såklart inte gångbart.
Om du flirtar lite med vakten får du komma in den 28e. Men är de riktigt riktigt griniga har de rätt att neka dig.
Haha, vilken rolig fundering
Cloudberry79; Jag fyllde 18 på en onsdag (för 14 år sen) och var ute på krogen samma kväll även fast det var skoldag dagen efter! Mest för att jag kunde!
Å andra sidan bor jag i ett mindre samhälle, här finns inget öppet förutom på fredag och lördag. Under veckan kan man såklart gå och köpa ett glas vin på någon restaurang, men det finns ingen krog eller nattklubb som har öppet under vardagarna
Hade en kompis som vart 18 på en söndag, på lördagen satt vi och festade och klockan 00:15 var vi inne på nattklubben, vakterna släppte in eftersom han hade giltigt datum för att vara 18.. Men det var många år sen, kanske förändrats nu?
1 Mars. Den 28/2 är du ju faktiskt inte 18.
En gammal kompis till mig fyllde den 29/2 och blev nekad att komma in på krogen 28/2.
Mitt barn är beräknat att födas 29/2, haha. Men risken är väl inte så stor att det blir det datumet egentligen.
TheHooligans - där ser man! :) får se vilket datum det blir då, jag tror inte jag kommer pricka bf, snarare en vecka efter.
Men man kan ju alltid hoppas det blir dagen innan också. :)