Vad äter ni som är gravida till frukost?
När man har börjat må illa jättemycket. Vad äter ni som är i samma sits?
När man har börjat må illa jättemycket. Vad äter ni som är i samma sits?
Knäckebröd eller yoghurt
Det är nog olika vad som fungerar. Jag har haft som ett lätt illamående dygnet runt under de första 6 månaderna. För mig fungerade fil med flingor bäst. Men jag har haft vänner som bara ville äta rostat bröd på morgonen, eller knäcke. De var dock sådana som kräktes på morgonen och mådde bättre på kvällen.
ett ägg, eller ett glas fil.
En åksjuketablett sköljs ned med lite drickyoghurt!!
Ett glas fil direkt på morgonen och ett par mackor när åksjuketabletten börjat hjälpa, efter ca 2h.
Vilken vecka är ni i om jag får fråga?
Apelsin eller yoghourt något annat går inte.. och jag är i 7 veckan.. men jag kan inte äta något överhuvudtaget just nu
Jag åt så när jag var i vecka 14-19, när jag var illamående och kräktes om morgnarna
Jag bara spyr o spyr :(
Jag är i vecka 6 och jag mår jätte illa men tänkte prova med åksjuke tabletterna. Hjälper dom tycker ni som tar dom?
Fil fil och fil... De är lätt att spy ;) är i v.7. Åksjuke tabletterna gör mig fruktansvärt trött! :)
Jag hade inte överlevt utan åksjuketabletter!! Spyr och mår illa nästan 7 månader (båda graviditeterna)
Tar 1 på morgonen. Den sitter i 12 timmar typ. Underlättar men tar inte bort allt illamående. Köp rätt bara! Alla går inte att äta när man är gravid. Men prova för Guds skull ;)
för mig funkade inte åksjukstabletterna över huvudtaget.
det som funkade var faktiskt att gå en rask promenad, då fick jag annat att tänka på och mådde genast bättre, och ju mer jag åt desto bättre mådde jag, dock var det sjukt svårt att välja vad då jag tappade apititen helt.
Men lite nyponsoppa eller yoghurt var helt okej.
annars minns jag att min bm rekomenderade att man alltid hade en skorpa eller ett kex vid nattduksbordet att äta så fort man går upp, det ska tydligen hjälpa till med illamåendet, lycka till!
Får en kopp te av pojkvännen varje morgon för att "värma upp" magsäcken, efter det kan jag ibland äta, ibland inte.
Vecka 9 är jag i :)
Börjar med en lergigan och te, sen lägger jag mig på soffan tills det värsta illamåendet lagt sig. Då blir det vaniljyoghurt med musli eller macka. Varierar från dag till dag vad jag klarar att få i mig, ena dan är jag jättesugen på rostat bröd, nästa dag mår jag illa av att tänka på det.