2-årings blöja har börjat läcka nästan varje natt...
Ja, som rubriken lyder så läcker blöjorna om nätterna hela tiden nu, detta har ALDRIG hänt innan och jag håller på att bli galen av att byta både hennes o våra egna lakan varje dag 8hon sover halva nätterna hos oss). Ngn som varit med om detta och vet hur man löser det?
Jag har köpt större blöjor (pampers baby dry 11-22 kg) hon väger ca 12-13 kg och det hjälper vissa nätter, men ibland läcker de i benen eftersom hon är ganska smal, men storleken mindre hade ju svårt med kapaciteten. Hon får välling på kvällen vilket säkert är en del i det hela, vi har försökt att ge den tidigt och sen byta blöja precis innan sängdags, men det är som om hon håller sig och först kissar på natten. Vi har även vissa nätter bytt blöja mitt i natten och då har det klarat sig, men det orkar man ju inte med varje natt. Nu har jag köpt en annan modell av pampers, active fit, och ska pröva inatt, men känner mig ganska desperat. Att få henne att kissa på pottan går inte heller för tillfället och då jag är höggravid kommer hon snart få syskon och då kommer hon säkert vilja ha blöja hon med i vilket fall. Har nu lagt ut plastade frotteer i sängarna för att slippa byta hela tiden, men det är ju ingen lösning.
Tips???