• Ekan 86

Gravid direkt efter missfall

Hej

Är super nojig och hade behövt prata med andra i samma situation.

Fick ett tidigt mf i början av Januari (v6+5), läst mycket om de här med om man ska vänta eller inte med att skaffa tills första mens osv.

Men både jag och mannen tyckte vi kör på så få vi se.
    Och de händer jag plusade igen, så är nu gravid i vecka 4,

Men är super nojig över ett missfall till nu, hur har det gått för er andra?

Haft ett tidigt mf innan och ska på tidigt vul i v6, men känns som en hel evighet tills dess ju.       

• Svar på tråden Gravid direkt efter missfall
  • Anonym

Vill inte få ner dig på något sätt men bara så att du vet kan grav hormonerna sitta kvar i kroppen välldigt länge. Hoppas att det är en ny graviditet!!!!! Kram!

• Anonym

Jag fick missfall några veckor efter plussade jag och sen blev det negativt och ett tag senare positivt , var galet förvirrad ett tag men första gången efter missfallet var det hormonerna sen sjönk dom igen där av negativt och sen var jag faktiskt gravid igen men tyvärr slutade det i tidigt missfall, vänta och gör ett nytt test ring rådgivningen om du e orolig lycka till :)

• nile10

Tyvärr så kan man plussa falskt i upp till 9 veckor efter missfall....

• Ekan 86

Jag testade en vecka efter och va då ett stort minus, testade sedan med äl stickor och fick utslag på dom den 21/1 och 22/1 inget innan de. Så efter yterligare en vecka + jag igen.

Har ringt och kollat och eftersom jag hade minus så tidigt efter så är det inte hormoner som sitter kvar.

• Anonym

För det första så GRATTIS till plusset, härligt att det tog sig så snabbt. Fick själv missfall i början av augusti, jag väntade en mens men var sen gravid igen. Är nu i vecka 25 och allt är bra men jag har varit orolig och nojig från dag ett...mitt tips till dig är att vara ärlig mot din barnmorska och tveka aldrig att ringa för råd eller för att få en koll. Jag har gjort 6 ultraljud med anledning av blödningar mellan v. 7 - v. 13 och kvinnokliniken och akuten har varit helt underbara och tagit min oro på stort allvar och det har fått mig att känna mig mycket lugnare och kunnat njuta av den här graviditeten så här långt.

Så grattis igen och lycka till med din graviditet!!!

• Ekan 86

Tack, och grattis själv.

De tråkiga med BM och gyn här är bara att de känns inte som att dom lyssnar.
    Har haft rosa/bruna flytningar nu i 12 dagar utan att få komma in. Ha fått tid för vul på fredag, (som bokades den 16/2)  så då hoppas jag att det finns ett litet hjärta oxå. 

• coconut

Jag fick tidigt missfall 25/12 i vecka 6 och blödde i 1 vecka ungefär. 3 veckor senare började illamåendet och visst var jag gravid igen direkt. i v6 började jag blöda igen och fick därför tid för VUL men det dröjde till v7+5 ung, där fanns ett litet hjärta som slog fint :) är nu i v10 och hoppas att det håller i sig.
    Lycka till!!

• Ekan 86

Åhh grattis.
    Ja jag hoppas verkligen att detta  inte är något farligt utan att det finns en liten där inne.
    Mår fruktansvärt illa dagarna igenom och ta de som ett tecken att allt fortfarande är bra.
    Vid förra missfallet slutade illamåendet tvärt.

• Hella90

Jag fick missfall i v 5+3. Frågade läkaren jag träffade om när vi kunde försöka igen. Hon såg inga hinder i att försöka på nytt igen på en gång. Hon sa att en del landsting säger man ska vänta i ett par månader. Så sa hon att om man försöker direkt efter missfall så kan man ha lättare att bli gravid igen. Några mensar senare så fick jag en jättekonstig mens, månaden efter plussade jag. Det visade sig att jag plussade bara några dagar efter jag hade blivit gravid, jag hade alltså en väldigt försenad ägglossning. På rul blev jag tillbakaflyttad 12 dagar, och den enda förklaringen de hade var att jag troligen hade haft ett tidigt missfall precis innan jag blev gravid igen. Imorgon kliver jag in i v.20 och bebisen mår bara bra! :D

Lycka till! :)

• Hella90

glömde tillägga att läkaren sa att jag inte skulle ta ett nytt grav-test på 9 veckor för så länge kunde hormonerna sitta i om man hade gått in i v. 6.

• Ekan 86

Grattis.
    Nu äntligen kan jag slappna av, varit på vul idag och det finns ett tickande hjärta.

Lättnaden är stor.
    Den nya utmaingen för oss är att det ev är tvillingar.
    Ska tillbaka om 14 dagar för att göra ett nytt vul då de va svart att se exakt om det är två.

• Skånetjej

Hej vill bara säga att jag varit/är i samma situation som dig.
    Fick missfall 9 okt och var då i v5-6 (ett antal clearblue-tester hade bekräftat graviditeten), gjorde efter ett par dagar ett negativt gravidtest och därefter plus på äl-testet.
    Fick sedan ingen mens utan enbart ett plus bara 5 veckor senare, är nu i v 31 så visst kan man bli gravid direkt även om jag har hört att många som plussar så tidigt efter missfall får ytterligare missfall...

Stort lycka till!
    Så får vi hålla tummarna för oss båda att det går vägen..spännande om du får besked att det är två...

• Ekan 86

Hej och grattis =)

Det var bara en liten plutt =)

Jag är i vecka 23 nu och hoppas på en frisk liten bebis i oktober.

• Anonym

Vi blev gravida på tredje försöket men fick missfall i vecka 12.
    Sen blev vi gravida direkt igen fyra veckor senare!
    Nu har vi en härlig liten kille på 9 månader...   

• lyckaokarlek

Åh, vad skönt att läsa denna tråd! Plussade direkt efter mitt missfall och är nu i v6-7 något och det är härligt att höra det gått bra för er, gör mig själv lite lugnare! Gjorde ett VUL igår men en kombination av en äldre maskin och att jag inte var så långt gången som vi trodde gjorde att de inte kunde se hjärtat slå... Känns dock som att det kommer gå bra den här gången och den här tråden gjorde mig gott!

• Anonym

Jag vet många som fått två misfall två på raken. sen har de gått tredje gången gillt ;) men behöver inte vara så... 

• Ekan 86

Åhh grattis va kul, hoppas att allt går bra med er och bebisarna.
    Självklart kommer det att gå bra denna gång, har du varit på ett vul till nu och sett bebisen och hjärtat?

ha det bra =)   

Svar på tråden Gravid direkt efter missfall