• Marti

Appar till teknikintresserad 1,5 åring

Hej!

Min 1,5 åring älskar vår Ipad och har lärt sig navigera utan problem i den. Vi har laddat ner några barnappar som hon sitter och klickar på men nu verkar hon ha tröttnat lite på dem. Är det någon som har bra tips på fler appar man kan ladda ner?

Hon gillar rent generellt sånger, djur och "pussel" av typen när man skall matcha olika former etc. Får ju vara på väldigt basic nivå eftersom hon är så liten.

Tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Appar till teknikintresserad 1,5 åring
  • Kakmonster

Min snart 2-åriga yjej älskar våra Iphones. Helt galet. Hon är hur flink som helst. Kollar helst på yuotube eller på bilder/filmer i kamerarullen.

När det gäller appar så gillar hon Några som heter "Toddlers seek & find: my animals och "Toddlers seek & find: my little town. Jag gillar dom med. klicka på bilden och se vad djuren gör tex.

Sen har hon nån som heter "Ordspelet för iphone". Peka på bilden och saken/djuret låter och en svensk röst sägen vad det är.

Om dessa passar även Ipad, vet jag ej.

Vilka rekomenderar du? Helst gratis...

• gbg30plus

Min lille kille gillar Toca Boca's olika appar, de kostar dock en liten slant (jag passade på när de var nedsatta i höstas). Annars är det Sound Touch (en tryck-så-låter-det-app) och olika ritprogram han gillar mest. Senaste tiden har han börjat med pussel (sök på Shape Puzzle så borde du få ett gäng träffar) och memoryspel (han spelar inte på riktigt utan klickar bara fram bilderna).

• Marti

Tack för tipsen!

Just nu spelar hon Toddler puzzle shapes som är gratis men finns i betalversion också och någon som heter Laugh and Learn från Fisher Price. Den är också gratis men man får stå ut med lite reklam för deras leksaker!

Hon fattar inte alltid vad själva syftet är men tycker som era barn också om när det låter och rör sig!

• lin83

Sound touch som som du fick tips om här tidigare och Sifferspelet e nåt som e väldigt poppis här hemma... Where´s mommy e en annan där du kan lägga in egna bilder å spela in ljud som e kul...

• Midtown

Vi har laddat ner Miniteve till iPhone och iPad. Där finns det fantastiska barnprogram som min son älskar. 

• Urlakan

Ett tips är vår nya app Troublings - PlayWorld den riktar sig till barn upp till 6 år. Det är en app fylld med pussel, soundboards, memorys instrument och massa annat smått och gått.

Här du se en trailer

• Fröken Fajans

shapeup tycker mina är kul

• Konvaljen

Vi har en som heter liknande Pickaboo eller något, som en slags interaktiv pekbok där djur gömmer sig. Min 20-månaders älskar den. Han gillar även appen Pekbok och att rita. Han fattar dock inte att navigera på iPaden än, törs inte låta honom ha den ensam. Storasyster skötte våra iPhones utan problem i den åldern.

Kan tipsa om Youtube, sonen älskar att kolla på filmer med grävmaskiner som finns där, även klipp med hundar som skäller och så inte minst, den hemska "jag är en gummibjörn"

• Santis

Gummi björnen går hem hos oss också ser på babblarna på youtube oxå

Svar på tråden Appar till teknikintresserad 1,5 åring