sexmissbruk..?
Hur definieras sexmissbruk? Vad gör man om man lever i dess närhet? Hur hanterar man att någon har ett destruktivt sexuellt beteende utanför äktenskapet, när hen mår dåligt..?
Hjälp... =(
Hur definieras sexmissbruk? Vad gör man om man lever i dess närhet? Hur hanterar man att någon har ett destruktivt sexuellt beteende utanför äktenskapet, när hen mår dåligt..?
Hjälp... =(
Hur vet du att det är verkligt sexmissbruk och inte bara en dålig ursäkt ?
Jag bara vet att det är något mer än dåliga ursäkter, hur är inte viktigt för tråden.
Väldigt viktig...
Om man bygger ett hus så bör man göra det på en bra grund , annars är det stor riskk att den trillar ner.... igen ?
Det jag menar är att det inte är direkt ovanlingt att den som knullat runt har alla möjliga mer eller mindre fantasifulla ursäkter för sina handlingar. Det gäller alltså att försöka luska fram sanningen innan man beslutar sig för något , annars löper man stor risk at bli bedragen om och om igen.... krasst men sant.
Hen har inga ursäkter alls. Beteendet uppkommer endast i enormt påfrestande perioder, då ångestnivån är hög. Skapar helt kort ångestdämpning, därefter enorma skamkänslor och ett successivt stegrande destruktivt beteende som slutar i djup depression om det inte stoppas. Helt internetbaserat (om man kan kalla det så när man bokat kn*lldejter via nätet..), med stor porrkonsumtion och chat. Kontrollen är för länge sedan förlorad, skadan det åsamkar omgivningen är påtaglig.
i botten ligger en adhd-problematik, stöd utifrån detta är i stort sett obefintligt
Tack för hjälpen..?
Ok, lite mer ordentligt och seriöst kanske... I bra perioder fungerar hen bra, men då den psykosociala belastningen blir för stor så faller hen tillbaka. Otrohet upprepade gånger, mer porrsurf, drar sig tillbaka och undan från relationen. Otroheten är uteslutande enstaka tillfällen, kn*lldejter. Hen mår ruskigt dåligt och snärjer in sig i väv av lögner som skadar familj och vänner. Hen tappar kontrollen när hen kommit en bit in i chatten, blir hög på bekräftelsen och har ingen tanke på det farliga i beteendet att ge sig ut och ha oskyddat sex. Mår sedan extremt dåligt av beteendet och det blir en nedåtgående spiral.
ADHD-n finns inget professionellt stöd för, än. Familjen är kunnig och stöttar, men frågan är hur länge de håller ut...
Svårt att få hjälp, lång väntan. Och frågan gällde ju inte lösning på problemet, utan definition av begreppet sexmissbruk och vad man som anhörig kan göra - hur man hanterar situationen om man inte är redo att ge upp.
Sexmissbruk är vanligare än man tror, och det handlar inte om 'ursäkter' . Jag jobbar med beroendeproblematik så jag vet lite mer om det. Om din kille vill ha hjälp kan han söka sig till http://www.slaa.se/ .
Du kanske också behöver stöd, har du funderat på hur du kan få det? Tror inte Familjeliv är det bästa forumet för just det,,