Vad kan man göra? Grannhunden far illa.
Bor vägg i vägg med en rullstolsburen kvinna med en "lättare" cp-skada. Hon bor själv med sin hanhund. Hunden, ca 2 år, får väldigt sällan komma ut (1-2 ggr/dag). När den väl får det (hon anlitar div "dogwalkers") är den så nödig att den kissar en stor pöl i trapphuset. Dogwalkern i fråga (grannen har avverkat otaliga, tror inte hon betalar dem något) är ute ca 4 min med hunden.
Det har även hänt att hundkiss runnit ner på gatan från grannens balkong...
När denna granne är iväg på nåt ärende sitter hunden själv i ettan och skäller konstant, i timmar. Jag hör hur han försöker ta sig ut ur lägenheten, gräver och krafsar.
Som om det inte vore nog har denna hund som är av en ganska stor och väldigt stark typ väldiga hundmötesproblem. Utfall och skällande. Jag, min hund och min 2-månaders son mötte hunden och en dogwalker idag i trapphuset. Jag trodde nästan kopplet skulle gå av och hunden skulle hoppa på oss, han skällde nåt fruktansvärt och försökte komma fram till oss. Jag fick göra en undanmanöver och hålla för öronen på min bebis.
Flera grannar har klagat hos föreningen samt försökt prata med denna oansvariga hundägare, men inget händer. Visst, hunden är det enda hon har förmodligen, men det är synd om hunden och man SKA inte skaffa djur man inte kan ta hand om.
Vad kan man göra??