• moaaom

atarax

Jag undrar om det finns någon som har positiva erfarenheter av Atarax. Annars känns det så fel ta dem. Finns det någon som märker av att sömnen/insomnandet blir lättare med Atarax?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden atarax
  • Anonym

min son fick atarax en kort period. ingen skillnad. även när han skulle ta 5st. till natten..

• Anonym (fungerar)

Jag använde det ett tag och tyckte att det hjälpte. Somnade mycket snabbare än vanligt. Har bara positiv erfarenhet av Atarax.

• koninen

Jag använder Atarax, just till insomnandet, å tycker att de funkar jättebra! det är en "snäll" tablett, inga biverkningar(för det flesta) kan bli lite seg dan efter men det är bara i början man blir det tycker jag...Har ätit dem ilite mer än 1 år!!!

Jag tar 50 mg till natten. Bara positivt att säga!!!

• Anonym

fick nog av sobrilen vågar inte ta en enda tablett mera..då kan jag lika gärna prata med en terapautObestämd

• Anonym (Mer)

Har atarax mot ångest, tycker det funkar okej men tar bara på kvällen eftersom jag blir så trött. Blir lite seg dagen efter men inte alls lika illa som med "vanliga" sömntabletter. Tar bara en halv atarax per gång eftersom jag inte väger så mycket.

• Anonym (x)

Tyvärr fick jag "konstiga" hjärtslag av atarax och vågade inte ta dem mer eftersom en sällsynt biverkan är just oregelbundna hjärtslag och i värsta fall hjärtstillestånd...

Har inte hört någon annan uppleva detta så det är nog ganska sällsynt.

De jag vet som tar atarax är väl främst att de blir dåsiga och sega av dem. Så tar man dem till kvällen bör man göra det rätt tidigt (typ vid 19-20) så man inte blir så såsig dagen efter..

• Anonym (Pillerpia)

Hej! Jag har bara goda erfarenheter av Atarax, äter dem vid behov mot ångest och de fungerar fint på mig och jag har inga konstiga biverkningar av dem. 

• Anonym

Ja de funkar fint som sömntabletter om jag har svårt att sova. Blir dock ofta seg dagen efter och torr i munnen.

• NeLi

jag tog atarax när jag fick panikångest. jag somnade rätt fort med dem! de blockerade även ångestkänslorna i 24 timmar. däremot var jag fortfarande rätt seg dagen efter jag tagit dem..men inget man inte stod ut med.

• Anonym

Det hjälper om man vill sova, tycker jag.
    Blir rätt mosig dagen efter, dock.

• Anonym

fy fan vilka jävla tabletter och göra en konstig,nä aldrig meraRynkar på näsan

• Anonym (Mer)
    Anonym skrev 2012-01-17 18:22:29 följande:
    fy fan vilka jävla tabletter och göra en konstig,nä aldrig meraRynkar på näsan
    Vad hände?
Svar på tråden atarax