• LeoNo4AleXo6

Stockholm-Legoland, hur har ni åkt?

Planerar en tur till Legoland i vår och funderar på hur vi ska ta oss dit... 

Funderar på tåg Stockholm-Köpenhamn och sen hyra bil.

Känns lite för långt att ta egen bil hela vägen..

Skriv gärna en rad och berätta hur ni har gjort Cool 

• Svar på tråden Stockholm-Legoland, hur har ni åkt?
  • Belle85

Vi körde bil hela vägen (örebro-legoland, inte så stor skillnad) med knappt en knappt 6-åring, lite pyssel och en dvd-spelare och åka ganska sent så att sista 2-3 timmarna var efter sovdags! gick kanon

• LeoNo4AleXo6

Tack för svar!

Belle85: hur lång tid tog det för er att åka dit? Övernattade ni någonstans på vägen?

• LeoNo4AleXo6

Vi har letat flyg men hittar tyvärr inget de dagar vi tänkt åka...

Vi får se men just nu lutar det åt tåg och hyrbil från Köpenhamn! :)

• evaoregon
    LeoNo4AleXo6 skrev 2012-02-13 14:47:02 följande:
    Vi har letat flyg men hittar tyvärr inget de dagar vi tänkt åka...

Vi får se men just nu lutar det åt tåg och hyrbil från Köpenhamn! :)
    Tänk på att det tillkommer broavgift för att köra över Stora bält bron.

www.storebaelt.dk/
  • Anne69

Vi åkte bil Stockholm - Göteborg och sen färja Göteborg - Fredrikshavn. Prövade snabbåten dit och den vanliga hem. De var helt ok båda två. Sen vidare till Ålborg för ett par dagar och sen därifrån till Legoland. Vi hyrde också en stuga på en jylländsk strand en vecka. Vi gjorde alltså vårt Legolandäventyr inom ramen för en lite längre Danmarkssemester. 

Skulle jag bara besöka Legoland skulle jag flyga - flygplatsen ligger precis vid Legoland.  

• LeoNo4AleXo6

Hur lång tid tar båten över?

Tack för alla era tips! :)

• Anne69

Har för mig att det tog ungefär 2 timmar med snabbåten och 3 timmar med vanliga färjan. Inte så stor skillnad alltså. De har Nicke Nyfiken ombord

Men kolla Stena Lines hemsida. 

• Anne69
    Tomas Svensson skrev 2012-02-14 10:38:31 följande:
    Funderade på att åka via Varberg med egenbil, sen båt. Känns som first choice.

Precis - ett alternativ till: Varberg - Grenå. Men om jag inte minns fel så går den båten bara en gång om dagen. Men Varberg är ju en fin sommarstad, väl värd ett besök. Som förresten kan kombineras med Ullared.....om nu det skulle intressera er.
  • LeoNo4AleXo6

Vi tänkte åka på påsklovet...
    Tors-sön eller fre-sön.

Har ni tips på bra hotell/ stugbyar runt omkring Legoland?
    Legolands egna hotell känns ju nära och bra annars. :)

• Anne69

Hotell Legoland var toppen! Man kunde gå o hämta saker på rummet och också gå o vila o äta där. Superbra och ibland kan man hitta ett erbjudande som ger skapligt pris.

Svar på tråden Stockholm-Legoland, hur har ni åkt?