• Anonym (Dökär)

Kär i min bästa vän!!!!

vad ska jag göra??

Jag är hals över huvud förälskad i min bästa killkomois!!

Har aldrig någonsin varit med om detta förut..så snälla..någon som varit med om liknande och vet hur man ska "hantera" det??

Han känner inget tillbaka men han är verkligen min bästa vän och bryr sig och vet bara genom som ett slag av en trollstav när något är fel.

Vi pratar om precis allt...men detta kan jag inte säga.

Snälla HJÄLP MIG...

Jag älskar honom mer än som vän...men mina känslor är inte besvade än mer som bästa vänner.

VAD GÖRA???

• Svar på tråden Kär i min bästa vän!!!!
  • Anonym

hur vet du att känslorna inte är besvarade . jag menar har du pratat med honom?

Jag är i samma situation just nu fast tvärt om min kill kompis gillar mig. de är svårt . men berätta för honom det löser sig kanske han känner samma innerst inne.

• Anonym (Dökär)
    Anonym skrev 2012-02-06 17:44:36 följande:
    hur vet du att känslorna inte är besvarade . jag menar har du pratat med honom?

Jag är i samma situation just nu fast tvärt om min kill kompis gillar mig. de är svårt . men berätta för honom det löser sig kanske han känner samma innerst inne.
    Jag är 100% säker på att han inte gör det. Eftersom vi pratar om precis allt vet jag vart han står genom det han säger i förbigånede. ( Han vet ju inte att jag är dökär i honom )
    Kommer aldrig någonsin berätta det.

Hur känns det för dig? Att vara på andra sidan?

Olyckligt kär är verkligen plågsamt :(
  • Anonym
    Anonym (Dökär) skrev 2012-02-06 17:48:58 följande:
    Jag är 100% säker på att han inte gör det. Eftersom vi pratar om precis allt vet jag vart han står genom det han säger i förbigånede. ( Han vet ju inte att jag är dökär i honom )
    Kommer aldrig någonsin berätta det.

Hur känns det för dig? Att vara på andra sidan?

Olyckligt kär är verkligen plågsamt :(
    okej jag förstår :(.. tyvärr är de ju bevisat att tjejer och killar ofta inte kan vara bästa vänner då alltid någon tappar fotfästet och blir kär...

det känns skit att vara på andra sidan också . han slutade höra av sig när ja berättade att ja inte kände lika dant . åå jag fortsatte skriva och ringa . och då skrev han till slut . jag vill inte träffa dig eller någon annan jag vill bara glömma allt och gå vidare vi hörs när jag är redo igen..   jag satt hemma från jobbet och grät i dagar . då förlorade jag min bästa vän ..
    sedan fick ja tillbaka honom som vän men han är fortfarande lika kär i mig och de är lika jobbigt fortfarande att se honom ledsen.
  • Anonym (Dökär)
    Anonym skrev 2012-02-06 18:03:35 följande:
    okej jag förstår :(.. tyvärr är de ju bevisat att tjejer och killar ofta inte kan vara bästa vänner då alltid någon tappar fotfästet och blir kär...

det känns skit att vara på andra sidan också . han slutade höra av sig när ja berättade att ja inte kände lika dant . åå jag fortsatte skriva och ringa . och då skrev han till slut . jag vill inte träffa dig eller någon annan jag vill bara glömma allt och gå vidare vi hörs när jag är redo igen..   jag satt hemma från jobbet och grät i dagar . då förlorade jag min bästa vän ..
    sedan fick ja tillbaka honom som vän men han är fortfarande lika kär i mig och de är lika jobbigt fortfarande att se honom ledsen.
    :( Precis...åh det är så jag tänkte göra med..att "pausa "för att komma över honom...men då förlorar jag min bästa vän..och jag vet att han blir så ledsen och orolig när jag "försvinner"...

Så...tänker inte säga något för vill inte att det ska bli jobbigare än vad det är.

Så det är bevisat alltså? Typiskt att man inte kan kontrollera sina känslor. Det är skit rent ut sagt. Jag älskar honom.

Vet fortfarande inte vad eller hur jag ska göra men det värker i hjärtat på  mig och jag önskar att jag inte kännde såhär.
  • Anonym (Dökär)

PUFFFARRR

Någon annan som har lust att försöka hjälpa mig?!?!?

• starchild81

Men säg det till han....... Om du håller inne på det kommer du bara att må dåligt själv.... 

• Anonym (Dökär)
    starchild81 skrev 2012-02-06 22:14:29 följande:
    Men säg det till han....... Om du håller inne på det kommer du bara att må dåligt själv.... 
    Men läste du inte?
    Kommer aldrig säga det för det är bättre att bara en av oss lider. Jag älskar honom och tänker skona honom detta.

Behöver fortfarande prata med någon..kanske som är i samma situation?
  • Anonym

Jag var med om en liknande sits för herrans massa år sedan! Jag var upp över öronen kär i min bästa killkompis och jag höll tyst om det i 2 år. Jag berättade det för honom när jag trodde att mina känslor var besvarade och att han kände likadant. Så vi höll ihop, umgicks som ett par osv.

Han själv påstådd däremot att vi inte var ett par. Han var inte redo för ett förhållande, men han sa att han tyckte jättemycket om mig. Så vi fortsatte... Tills det kom fram till att han hade blivit kär i en annan tjej och att vi inte kunde fortsätta vårat s.k. "förhållande", men vi båda hoppades på att vi kunde fortsätta vara bara vänner, men det gick inte i längden. Vi slutade umgås, jag slutade höra av mig, han ringde däremot ibland och frågade om vi kunde träffas men det kändes så fel, så fel! Att umgås med killen som jag fortfarande var dökär i, att inte mina känslor var besvarade som jag trodde och att se honom lycklig med en annan tjej, det funkade inte för mig.

Tillslut så sms:ade jag honom att jag inte ville att han skulle höra av sig nån mer. Och så förblev det... Jag flyttade till en annan stad och bildade familj och har inte hört något från honom sen dess. Väldigt tråkigt att en sån fin vänskap hade behövts sluta så. Jag hade hoppats att vi hade kunnat fortsätta som kompisar men det kändes bara så fel!

Men jag säger till dig TS: Chansa!  

• Anonym (Dökär)
    Anonym skrev 2012-02-07 17:57:32 följande:
    Jag var med om en liknande sits för herrans massa år sedan! Jag var upp över öronen kär i min bästa killkompis och jag höll tyst om det i 2 år. Jag berättade det för honom när jag trodde att mina känslor var besvarade och att han kände likadant. Så vi höll ihop, umgicks som ett par osv.

Han själv påstådd däremot att vi inte var ett par. Han var inte redo för ett förhållande, men han sa att han tyckte jättemycket om mig. Så vi fortsatte... Tills det kom fram till att han hade blivit kär i en annan tjej och att vi inte kunde fortsätta vårat s.k. "förhållande", men vi båda hoppades på att vi kunde fortsätta vara bara vänner, men det gick inte i längden. Vi slutade umgås, jag slutade höra av mig, han ringde däremot ibland och frågade om vi kunde träffas men det kändes så fel, så fel! Att umgås med killen som jag fortfarande var dökär i, att inte mina känslor var besvarade som jag trodde och att se honom lycklig med en annan tjej, det funkade inte för mig.

Tillslut så sms:ade jag honom att jag inte ville att han skulle höra av sig nån mer. Och så förblev det... Jag flyttade till en annan stad och bildade familj och har inte hört något från honom sen dess. Väldigt tråkigt att en sån fin vänskap hade behövts sluta så. Jag hade hoppats att vi hade kunnat fortsätta som kompisar men det kändes bara så fel!

Men jag säger till dig TS: Chansa!  
    Visst är det tråkigt. Men det löste sig ändå rätt bra för dig. Flytt och nytt liv trots allt. :)
    Jag vet med 100% säkerhet att han inte vill ha mig. Att han bara ser min som vän. Fick ännu en bekräftelse på det idag ( utan att han visste om att han gjorde det) så kommer aldrig någon sin säga det.
    Jag vill bara komma över honom. Riva ut mitt hjärta ur kroppen på mig så jag slipper känna såhär.
    Mitt hopp ligger i att jag en dag kommer bli kär i någon annan.
  • Cypheer

jag är ganska sen in i denna tråd, men jag känner för att skriva av mig här så jag glr det.

Jag är dö kär i min bästa kompis, det som hände var att vi satt och pratade i flera timmar ute på en bänk. Hon frågade så många gånger vem jag var kär i, jag beskrev denna tjej för henne (jag beskrev henne), hon tyckte att jag skulle säga vad jag kände till denna tjej och kyssa henne spontant. Där efter följde jag henne hem i natten, utanför hennes dörr sa jag "okej jag går 100% som du sa." Och kyssde henne. Det var min lösning, visa eller berätta vad du känner.

Svar på tråden Kär i min bästa vän!!!!