• Äldre 6 Feb 19:19
    3056 visningar
    12 svar
    12
    3056

    Nya vänner, gärna i Täby

    Hej! Jag heter Josephine och är 32 år gammal. Jag har en son på snart 5 år och jag planerar att skaffa ytterligare barn inom snar framtid. Jag bor i ett hus i Vallatorp tillsammans med min underbara sambo. Jag jobbar som sjuksköterska. Nu vill jag lära känna nya vänner, gärna i Täby området. Intressen är Familjen, Fika/restaurang, shopping, matlagning, film och musik (allätare), resor, träning osv... Hör gärna av dig så bokar vi in något!! Med vänlig hälsning, från Josephine

  • Svar på tråden Nya vänner, gärna i Täby
  • Äldre 26 Feb 00:31
    #1

    Hej Josephine! Roligt att hitta någon här som också bor i Täby och i mina gamla hemkvarter : ). Är precis ny här på FL. Jag heter Malin och bor i Näsbypark med min sambo och våran 1 1/2 åriga kille. Lustigt nog jobbar jag också som ssk. Vore superkul att lär känna "lite nytt folk " i Täby : ). Vi hörs / Malin

  • Äldre 7 Mar 20:24
    #2

    Hej Malin!


    Ursäkta mitt sena svar, jag är här inne sporadiskt och det är inte alltid jag har tid att skriva något... (Du vet...typiskt sjuksköterska ;)


    Har du växt upp i Vallatorp? Jag är ifrån Eskilstuna från början men flyttade hit 2003 pga. kärleken =)


    Jobbar du på Danderyd? Jag jobbar som sjuksköterska på en gyngekologisk avdelning på Danderyd men ska i slutet av maj börja på min gamla arbetsplats igen; ortopeden =)


    Tog du examen här i Stockholm? Jag gick ut 2003 från Mälardalens Högskola.


    Hör av dig!


    /Josephine

  • Äldre 20 Mar 09:31
    #3

    Hej!

    Är en tjej på 38 år boendes i Byle/Kyrkbyn. Har en son född i juli 2006. Är inte ssk

    Väntar nu nr 2 med BF i början av september.

    Hör gärna av er om fortfarande finns kvar i tråden!

  • Äldre 20 Mar 21:05
    #4

    Hej Josephine,
    Vad roligt att höra att allt är bra med dig. Jag är inte inne på FL så ofta nuförtiden men råkade snubbla över din tråd. Vi har sedan föregående år flyttat ut på landet i Åkersberga kommun, söder om Sviininge, det är ca 15 minuter från Vallatorp. Jag har inte så många vänner med barn som är jämnåriga med Oscar så det vore roligt med fler. Maila gärna på [email protected]

    Hälsn Maria Arvidsson (som gick i samma mammagrupp som du) med sonen Oscar.

  • Äldre 22 Mar 20:06
    #5

    Lisen08:
    Jag är en tjej på 36 år och är inte heller ssk:) Jag och min man har en son som blir fem nu i april. Som jag skrev i mitt föregående inlägg så vore det jättekul med nya vänner som har jämnåriga barn med min son. Sedan är det ju bara ett jätteplus om man bor hyfsat nära varandra. Jag känner TS lite grann sedan vi gick i samma mammagrupp för länge sedan och därför riktade jag mitt förra inlägg bara till henne. Det betyder ju såklart inte att jag inte välkomnar andra nya vänner. Hör gärna av dig.

  • Äldre 26 Mar 11:12
    #6
    28 april skrev 2012-03-22 20:06:42 följande:
    Lisen08:
    Jag är en tjej på 36 år och är inte heller ssk:) Jag och min man har en son som blir fem nu i april. Som jag skrev i mitt föregående inlägg så vore det jättekul med nya vänner som har jämnåriga barn med min son. Sedan är det ju bara ett jätteplus om man bor hyfsat nära varandra. Jag känner TS lite grann sedan vi gick i samma mammagrupp för länge sedan och därför riktade jag mitt förra inlägg bara till henne. Det betyder ju såklart inte att jag inte välkomnar andra nya vänner. Hör gärna av dig.
    Hej! Bor ni i Täby också? Vi bodde i Gribbylund fram tills för ett år sedan, sedan bygde vi hus i Byle. Har bott i Täby i totalt 4 år nu och trivs jättebra.
  • Äldre 28 Mar 16:15
    #7

    Hej,

    Vad roligt att du hörde av dig. VI bodde i Vallatorp tills i juli 2011. Nu har vi flyttat ut till Rydbo Saltsjöbad (söder om Svinninge) där vi byggt nytt hus. Det tar ca 10 min att köra till Täby från oss. Vi funderade faktiskt på att bygga i Byle (den nya trädgårdsstaden) innan vi hittade denna tomten. Vi trivdes jättebra i Täby och trivs väldigt bra där vi är nu också. Sonen har börjat på ett jättebra dagis så det känns skönt. Vi ville gärna ut på landet och närmre havet så då passade detta oss perfekt. Är ni färdiga med allt kring husbygget? Vi har en del trädgårdsfix kvar samt att vi ska måla och lägga tegel på vår nybyggda carport till våren/sommaren.

  • Äldre 3 Apr 10:13
    #8
    28 april skrev 2012-03-28 16:15:41 följande:
    Hej,

    Vad roligt att du hörde av dig. VI bodde i Vallatorp tills i juli 2011. Nu har vi flyttat ut till Rydbo Saltsjöbad (söder om Svinninge) där vi byggt nytt hus. Det tar ca 10 min att köra till Täby från oss. Vi funderade faktiskt på att bygga i Byle (den nya trädgårdsstaden) innan vi hittade denna tomten. Vi trivdes jättebra i Täby och trivs väldigt bra där vi är nu också. Sonen har börjat på ett jättebra dagis så det känns skönt. Vi ville gärna ut på landet och närmre havet så då passade detta oss perfekt. Är ni färdiga med allt kring husbygget? Vi har en del trädgårdsfix kvar samt att vi ska måla och lägga tegel på vår nybyggda carport till våren/sommaren.
    Hej!

    är inte riktigt klara än, har stensättning vid entrén kvar, entrétak och nu vill min man bygga bastu intill förrådet också Så vi blir väl aldrig klara Just det, carporten ska målas klart också.
    Vilken husleverantör hade ni?
  • Äldre 3 Apr 20:49
    #9
    Lisen08 skrev 2012-04-03 10:13:14 följande:
    Hej!

    är inte riktigt klara än, har stensättning vid entrén kvar, entrétak och nu vill min man bygga bastu intill förrådet också Så vi blir väl aldrig klara Just det, carporten ska målas klart också.
    Vilken husleverantör hade ni?
    Hej, Så är det väl med hus och i synnerhet nytt hus. Mycket som ska fixas. Bastu var ett absolut krav från min mans sida så det finns redan klart inne i huset. Faktiskt riktigt mysigt att basta hela familjen, Oscar gillar det också.
    Vi byggde ett Faluhus och valde att köpa in en hel del grejer själva bara för att få det exakt som vi ville ha det men det skapade också en del logistikproblem:) Vilken husleverantör hade ni? Blev allt som ni hade tänkt er?

    Just nu går jag och längtar efter våren, sådde en del gräsfrön sent på hösten förra året så nu hoppas jag bara att de ska börja växa snart så att en del av vår "leråker" blir gräsmatta. Det blir ju tyvärr en del förstört runt huset. Men annars har vi försökt att bevara vår naturtomt så gott det har gått.
  • Äldre 11 Apr 10:34
    #10
    28 april skrev 2012-04-03 20:49:23 följande:
    Hej, Så är det väl med hus och i synnerhet nytt hus. Mycket som ska fixas. Bastu var ett absolut krav från min mans sida så det finns redan klart inne i huset. Faktiskt riktigt mysigt att basta hela familjen, Oscar gillar det också.
    Vi byggde ett Faluhus och valde att köpa in en hel del grejer själva bara för att få det exakt som vi ville ha det men det skapade också en del logistikproblem:) Vilken husleverantör hade ni? Blev allt som ni hade tänkt er?

    Just nu går jag och längtar efter våren, sådde en del gräsfrön sent på hösten förra året så nu hoppas jag bara att de ska börja växa snart så att en del av vår "leråker" blir gräsmatta. Det blir ju tyvärr en del förstört runt huset. Men annars har vi försökt att bevara vår naturtomt så gott det har gått.
    Hej!
    Hoppas du har haft en skön påskhelg.

    Vi hade Rörviskhus som leverantör och vi är verkligen jättenöjda. Byggaren var helt ok, kommunikationen brast från deras sida flera gånger och vi har fortfarande inte fått alla papper till slutbeviset. Men slutresultatet blev väldigt bra, nästan inga anmärkningar alls på besiktningen. Var ni nöjda?

    Det  blir en sån oerhörd skillnad när gräset kommer på plats. vi har några före och efter bilder och man tror inte att det är samma hus.

    Bastu var tydligen ett krav från min mans sida också, påstår han nu efteråt...vet att han nämnde det nån gång, men jag förstod inte att det var viktigt för honom
  • Äldre 13 Apr 18:14
    #11

    Hejsan,
    Vi har haft en jätteskön påsk. Vi firade den nere i Småland hos min familj. Jätteskönt att vara hemma och bli bortskämd. Hoppas ni också haft det bra i påsk.
    Vi fick också träffa syster med familj, de har precis fått en liten nyfödd så det var mysigt.

    Vi har haft en helt ok byggare men däremot har vi haft en massa problem med markentreprenören. Vi har fortfarande några saker kvar från besiktningen som inte åtgärdats än men det är ett jättefint hus vi fått.
    När flyttade ni in? Vi flyttade in i mitten av juli föreg år och sedan dess har vi försökt få ordning på allt. Sakta men sälert går det framår:) Hur gjorde ni med gräset, rullade ni? I ett anfall av snålhet bestämde vi oss för att så gräset och nu ibland så ångrar jag det beslutet men vi skulle vilja bygga altan också i år och vi har ju inte hur mycket pengar som helst:)
    Hur blir det med batubygget? Vi tycker iaf att det är väldigt skönt att ha den och det är ngt som hela familjen uppskattar.
    Vi hörs

  • Äldre 8 May 20:27
    #12

    Hej! Vi bor i Täby/ Byle i hyresrätterna. Har en 10 årig pojke som går på resursskola i Näsbyvik. Han känner sig ensam o har svårt att hitta vänner i området, alla är hemma på sina gårdar.......vi vill gärna träffa nya i Täby, kanske fler som är ensamma? Med vänlig hälsning/ Jenny

Svar på tråden Nya vänner, gärna i Täby