Någon som bor i Malaysia, familjer,sambos eller ensam?
Är en tjej på 20 år som känner att det är dags att ta tag i saker, har för snart ett års sedan avslutat gymnasiet Europa programmet.
Är mogen för min ålder då jag är inte denna fest prinsessan som många andra tjejer är i min ålder.
Söker mer äventyr och vill göra något med mitt liv ( karriär) än vara ute på krogen bland alla andra i min ålder.
Kommer från en företags familj där min pappa äger ett stort företag inom kläder i Sverige.
Som många andra föräldrar tycker han inte om min ide att åka så långt ifrån, men i slut ändan är det ju vad jag vill och vad som känns bäst för mig. Trivs helt enkelt inte i Sverige.
Vad beror detta på? Människorna, vädret,? Både och, mycket med människor då det känns som festa är det enda Svenskar kan. Och vara avundsjuka! Så de vill jag bort ifrån. ( tyvärr har jag en omkrets med just dessa människor), finns alltid bra och dåliga människor runt oss, men vill helt enkelt ut ifrån landet till nya möjligheter.
Och nej, vill inte jobba inom pappas företag, vill göra mitt egna liv.
Jag är väldigt social och öppen som människa.
Söker en plats som jag vill känna mig hemma och slippa KYLAN. Få en ny start.
Har rest en del.
Vill ha reda på lite information vad det gäller att flytta till Malaysia,
Även vad boende kostar, maten och andra utgifter som man kanske inte tänker på?
Hur det är att söka jobb, språket där nere? svårt att lära sig? eller många som pratar engelska?
Starta företag, kostnader?
Har en budget på drygt 90.000 kr och hoppas på det skall räcka i alla fall 6 månader utan jobb eller annan inkomst.
Jag kan Svensk, engelska, franska och italienska flytande.( om det har något nytta i detta land)
söker även någon man kan få kontakt med där nere :) Kille som tjej.
Har varit i kuala lumpur 2009, och åt på mcdonalds på flygplatsen, vet att deras hamburgare var jätte stora och kostade mig 35 kr för en big mac meny, så relativt billigt, men då var det på en flygplats, lär vara billigare utanför? ( var på genom resa till Bali)
Tack för alla tips och svar.
Ni kan även skriva privat till mig.
Här fick ni mycket information om mig, hoppas jag inte verkar allt för skrämmande! :)
Tolka inte fel, då du vet att det är lätt att göra det över internet.
Om landet jag vill till.
Bra boende, inte för dyrt. trevlig miljö, mer värme än Sverige, trevliga och öppna folk ( oftast när man är utlänning i andra länder blir man bättre välkomnade)
Möjlighet att bosätta sig där som utlänning utan större problem.
Köpa hus(lägenhet och äga till 100%
Hitta jobb inom Kläder.
Har jobbat på birger jarlsgatan i Stockholm 1 år i en och kan försäljning inom exklusiva kläder. ( ej via pappas kontakt eller via hans jobb)
Eller har jag valt helt fel land? Ge mig andra tips?
Vänliga Hälsningar
ps: skrev detta snabbt utan att kolla vad jag skrev, så är det något fel eller något ni undrar över, bara skriva så svarar jag så snabbt jag kan.