Navelproblem vuxen
Min navel är alldeles illröd och luktar skunk. Kan det vara svamp? Vad ska man göra, tror ni?
Min navel är alldeles illröd och luktar skunk. Kan det vara svamp? Vad ska man göra, tror ni?
Gå till doktorn?
Ja, jo, det skulle man kunna göra. Men förutom det? Det måste ju finnas någon mer än jag som har/har haft detta problemet?
Har samma problem ibland, brukar rengöra med tops, vet inte vad det beror på..
Ja, det kommer ibland och så försvinner det igen. Problemet är att jag nörjar tycka att det inte räcker med att rengöra med alsolsprit längre :-/ Svider och kliar gör det också...
Jag har smörjt med typ lamisil (fotsvamps medicin)- fukade
Har haft så i flera år. Kommer när jag suttit mycket. Är överviktig så då blir det tätt. Har inga problem alls när jag är gravid o magen är utspänd så naveln alltid är fri. För mig räcker det dock med alsolsprit så har inget råd o ge.
Tvätta ofta, rengör med tops.
Misstänker du svamp så kör med Pevaryl. Lamisil är något som svampen kan bli resistent emot om man använder den ofta.
Jag vill inte skrämma upp dig men tycker du ska gå och kolla för säkerhets skull. Min syster hade problem med att naveln var irriterad och vätskade sig. Husläkaren gav henne någon salva men eftersom det inte hjälpte sökte hon privatläkare. Det visade sig att hon hade någon väldigt konstig form av underlivscanser som yttrade sig så där. Hon fick sen operera bort sin livmoder och äter nu medicin. Var ingen form som strålning eller cellgifter biter på. Nu har hon varit frisk i 10 år men går fortfarande på regelbundna kontroller. Så jag tycker du ska gå till doktorn och inte testa egna hemkurer om du haft problemen ett tag.
Tack för alla svar!