• FabulousMom

Varfär nya leverfläckar hela tiden? Normalt eller värt att kolla upp?

Jag är 24 år, frisk vad jag vet, men har känslig hud. Jag har extrem klåda nu i vinterkylan, så jag vet inte om detta kanske är sådan reaktion. Men jag har fått MASSOR med leverfläckar på kroppen, har kanske 50 st. på vardera arm osv. Jag har flera utåtbuktande fläckar sedan tidigare, men nu har de både ändrat form (svullnat), färg och kliar jättemycket. Jag har en stor på halsen som har börjat blöda vid beröring. Jag har kollat upp mina leverfläckar för ca 8 år sedan och fick veta att de var helt ofarliga. Så varför blir det så här? Kan det vara en normal reaktion på kylan, eller låter det som något annat?

• Svar på tråden Varfär nya leverfläckar hela tiden? Normalt eller värt att kolla upp?
  • Tallen

Leverfläckar bör kontrolleras regelbundet samt omgående när du märker förändringar i utseende så ring en hudklink/ läkare imorgon och hör med dem så hjälper de dig. Lycka till!

• thegoddess

Jag har oxå helt plötsligt fått en himla massa nu! Skumt

• AirborneUnicorn

Upptäcker också nya lite då och då, ibland många på en gång. Har ingen aning varför och har aldrig tänkt på i vilket sammanhang de verkar uppkomma. De är iofs släta och bara en som en liten prick..

• TEDDEN

Gå genast och undersök er. Det är tyvärr så att de flesta födelsemärken man själv tror är helt ofarlig (pyttesmå tex) kan vara de som bör tas bort och skickas på analys. Hudcancer ökar enormt varje år..

Svar på tråden Varfär nya leverfläckar hela tiden? Normalt eller värt att kolla upp?