• Anonym (varför????)

kan pappan neka mig att ta vår son på semester....SNABBA SVAR TACK!!!!

Vi har en son tillsammans och jag har ensam vårdnad men han har umgänge beslutat av tingsrätten 1 gång i månaden i 4 timmar i en lokal med kontaktpersoner. 

Kan han neka mig att åka på en semester med våran son???????

Han säger att jag måste ha hans skriftliga godkännande även för semester  !!!!!!

Kan det verkligen vara så ?????? Jag har ju ensam vårdnad ?

snälla snabba svar behövs då alla biljetter är bokade och betalda redan och jag har aldrig hört detta förut . 

• Svar på tråden kan pappan neka mig att ta vår son på semester....SNABBA SVAR TACK!!!!
  • Anonym

Nej han har inget att säga till om den saken. Han har däremot rätt att tycka det kan du aldrig ta ifrån honom.
    Åk du på semester med er son ensam du.

• Anonym (varför????)

Men han sitter och säger att han är säker på att jag inte kan det utan att han skriftligt sagt att det är ok att jag åker på semester inom europa

• Anonym

Om man har gemensam vårdnad så måste han godkänna det. Men nu har du ensam vårdnad och du kan göra vad du vill.

• Anonym (varför????)

Jag blir så orolig. Tänk om vi blir typ stoppade på flygplatsen eller nått!

• Anonym

Du har ensam vårdnad. Han kan inte hundra något, du behöver inte va orolig.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-06 23:42:07 följande:
    Du har ensam vårdnad. Han kan inte hundra något, du behöver inte va orolig.
    hindra skulle det stå.
  • Anonym

Om du har ensam vårdnad så är det ditt beslut enbart, då kan han inte hindra dig på något sätt.

• h8him

Vare sig man har gemensam eller enskild vårdnad så får man åka på semester utomlands under sin tid med barnet så lägnge det inte påverkar den andres umgänge. Så bokar du en resa som faller inom övrig tid så är det bara att resa. Pappan vill antagligen skrämma dig bara.

• NajOo

hihi åk du!! Ensam vårdnad innebär också allt ansvar och allt annat som har med barnet att göra!
    Pappan kan träffa barnet när ni kommer hem!

Älskade Tuwa!!
  • Anonym (varför????)

han skriver att jag måste skicka honom ett "consent form " . Vi åker till och med till det land han befinner sig i och bor!!!! Jag är livrädd att han har ringt polisen eller nått och försöker stoppa oss

Svar på tråden kan pappan neka mig att ta vår son på semester....SNABBA SVAR TACK!!!!