Du måste logga in för att svara i en tråd.

• TessaS

Opera/rock-låt

Jag är desperat.

Tror jag hört den här låten i nån trailer för TV-program... Kan inte för mitt liv komma ihåg vilken (är inte ens säker att det är där jag hört den)

När jag nynnar melodin i SoundHound så föreslår den "Strangers i paradise".
    Jag går in i Spotify och söker och hittar låten. Det är rätt melodi, men HELT fel arr. Låten på spotify är en 50-tals dänga med typ Tony Benett.

Den jag har hört är med hårdrocksstuk och en tjej som sjunger opera. Typ Nightwish eller Therion.
    Jag har sökt på låtnamnet och jag har letat bland låtar av Nightwish och Therion, men hittar ingenting...

Nån som vet vilken låt det är jag letar efter? Någon som har tips på fler band än Nightwish och Therion som spelar den typen av musik?

• Svar på tråden Opera/rock-låt
  • TessaS
    Pochahontas skrev 2012-02-07 09:19:01 följande:
    Kom att tänka på Amaranthe, fast det är väl inte direkt opera tjejen sjunger...
    ALLA tips uppskattas! Jag skriver upp på min "att gräva i Spotify"-listan till ikväll.
    Tack!
  • Anova

Jag tror att du söker en version av Alexandr Borodins opera Prins Igor, och temat polovtsiska danserna (polovtsian dance  på engelska). Strangers in Paradise har snott Borodins tema. Den mest kända popuärmusikversionen är Warren G och Sisels Prince Igor, men den är ju gjord i hiphopsversion.
    ">

• TessaS
    Anova skrev 2012-02-07 18:24:22 följande:
    Jag tror att du söker en version av Alexandr Borodins opera Prins Igor, och temat polovtsiska danserna (polovtsian dance  på engelska). Strangers in Paradise har snott Borodins tema. Den mest kända popuärmusikversionen är Warren G och Sisels Prince Igor, men den är ju gjord i hiphopsversion.
    ">

" target="_blank">

Japp, där satt den, jag har inte hittat exakt rätt version men rockiga versioner i alla fall.

Tack!! Du är en pärla  
Svar på tråden Opera/rock-låt