Min kille är 9,5 mån.
I vardagen försöker jag komma ut de flesta dagar, gärna någonstans där han kan leka lite. Vi går till öppna förskolan, eller ett av de närliggande biblioteken där det finns någon hörna för honom att leka. Eller så hälsar vi på mormor som bor nära, eller går ut och tar fika med någon kompis. Vissa dagar blir det såklart bara en promenad till affären, och vissa dagar stannar vi bara hemma. Men jag märker att han har mycket större behov av att få upptäcka nya miljöer och träffa andra människor nu än för bara ett par månader sen. Det är ju säkert mycket lättare på sommaren när man kan gå till lekplatser.
Hemma tycker jag det är svårt att riktigt aktivera honom, kanske är det jag som är dålig på det men det är svårt att hitta på lekar som han förstår och som jag också tycker är roliga. Han får förstås röja runt på golvet med massa leksaker men det brukar inte vara intressant så länge. Han gillar att bli jagad, han gillar när vi rullar boll på golvet och han gillar när jag dunkar lite med hans leksaker och sen lämnar dem nonchalant någonstans och han får försöka lista ut vad jag gjorde med dem.
Frukost och middag brukar vi äta tillsammans, andra mål försöker jag klämma in när han sover, men skiter det sig försöker jag äta framför datorn och bästa fall leker han själv på golvet under tiden, men annars klättrar han runt mig och gnäller "mamamama" och vill ha min mat.