• nr00

Bonuspappa!

Hejsan!

Jag står inför ett stort val i mitt liv, vilket skapar en viss ambivalens och osäkerhet i detta nu.
    Min flickvän sedan 7 månader tillbaka vill att jag flyttar med henne och hennes 3 år gamla dotter till deras nya lägenhet. Relationen mellan oss tre är i mångt och mycket fantastisk, vi har otroligt kul ihop och jag älskar min flickvän. Jag fick frågan för ett par dagar sen och har sedan dess pendlat mellan: "Tro fasen att vi ska det! GRYMT!" och "Fast....tänk om..." Jag är 25 år, studerar och jobbar vilket gör att mina studier är rätt intensiva och har till stora delar ägt rum inom mina egna väggar så fort som jag har haft tid och inte har föreläsning.

Jag är orolig över att mina studier kommer att påverkas, och att jag helt måste byta studieteknik - fast jag vet inte varför det oroar mig. Jag är också orolig över att jag KANSKE inte är redo för att leva ihop med ett barn. Hur vet jag om jag är redo? Kan man någonsin bli redo? Det här är en stor erfarenhet för mig, och jag tar mig an människor helhjärtat.

Har någon liknande erfarenheter som kan dela med sig av dessa?

Svar på tråden Bonuspappa!