• Mamman02

svampinfektion, gravid i v 39

Har fått en svampinfektion och är gravid i v. 39. Har behandlat med pevaryl, krämen har jag använt i 4-5 dar men det vill inte försvinna! Ibland känns der som att det håller på att vända sen börjar det klia som f-n igen.... Tänk om förlossningen startar snart, kan det vara farligt för barnet?

• Svar på tråden svampinfektion, gravid i v 39
  • måne11

Jag fick Canasten 500, en vaginaltablett plus kräm...efter 3 dagar fanns inga symtom kvar
    Förlossningsläkaren som sa att Canasten är den som dom rekomenderar för den funkar bäst .

• Miloxan

Jag blir alltid sämre av pevaryl. Canesten fungerar bäst. Ingen fara med svamp för barnet vid ev förlossning men bra att nämna då det kan smitta till barnet har jag hört.

• Riotflickan

Håller med om Canesten. Pevaryl hjälper ingenting för mej, får bara irriterade slemhinnor. Kör en kur Canesten kräm + vagitorier så ska det nog gå bort. Är det en envis svampinfektion kan man få Difflucan efter förlossningen, memn man får inte äta det när man är gravid. De brukar ge det till kvinnor som har svampinfektion i brösten, så det är helt lugnt för amning. Jag räknar dagarna tills jag får Difflucan, för min svampinfektion ger faen inte med sej. Mitt bästa tips för att inte får tillbaks det sen är att smörja underlivet med olivolja före VARJE dusch, jag kan erkligen inte poängtera detta nog!!!

Svar på tråden svampinfektion, gravid i v 39