• Caroline 003

Devon rex eller brittisk korthår? snabba svar!

Har nu bestämt mig för Devon rex eller Brittisk korthår. Väldigt olika raser men båda med sin charm.

Vilken ras tycker ni?

Lite akut i behov av svar, då jag måste bestämma mig snart. Har dockn inte så mycket erfarenhet av katter så behöver lite tips.

• Svar på tråden Devon rex eller brittisk korthår? snabba svar!
  • Kinya

De är ju så olika så vad som passar just dig vet bara du. De är säkert väldigt trevliga båda två.

• LunaLunatic

Dessa raser är ju rätt olika. Vad för katt söker du?

• nemo1

Två totalt olika raser. Du måste läsa på mer innan du köper katt.

• Rigmor Mortis

De är olika (om du inte lyckas få tag på en utparning ), vad är du ute efter? Jag har britter.

• Lacey

Devon rex! Underbaraste rasen och du slipper hårandet då de bara luddar.
    Har en devon rex tjej och en german rex hybrid kille. Hans pappa är brittisk korthår och min katt hårar som sjutton.

Rexar är så underbara varelser, smarta och tillgivna.

• Pralina 81

Om du gillar katter med lite fart i så välj en rex, gillar du lite lugnare katter så välj britten. Jag hade valt rexen alla gånger för jag älskar deras temperament. De "pratar", är lekfulla och vill vara med överallt på gott och ont. Är du borta mycket så skulle jag starkt rekommendera att du skaffar 2 katter, så de har sällskap av varandra. Besök ett par uppfödare av bägge raserna så kanske det är lättare att välja, det är väldigt olika knattraser du väljer mellan;) Lycka till!

• lennartsdotter

Båda? De senaste 2 åren är vi två devon-uppfödare som parat ut med brittiskt korthår och en till är planerad. Det finns alltså goda möjligheter att få tag i 50-50 just nu. Reggade och uppfödda enligt konstens alla regler. Jag har en F1a (50% devon, 50% britt) hemma och hennes dotter (vars pappa är devon) och de är fantastiska katter. Kan inte påstå att de fäller mycket och de är något mildare än en devon, men fortfarande alerta och aktiva katter.

• Rigmor Mortis
    lennartsdotter skrev 2012-02-07 19:40:34 följande:
    Båda? De senaste 2 åren är vi två devon-uppfödare som parat ut med brittiskt korthår och en till är planerad.
    En av mina britters mamma är tänkt att användas i den utparningen, tror jag
Svar på tråden Devon rex eller brittisk korthår? snabba svar!