• Anonym (Mamma)

Ägglossning och illamående ?

Hade/Har ägglossningsdagar mellan 4-7feb och har sedan igår förmiddags mått riktigt illa tillochfrån ..
    Vaknade inatt av att jag var jättevarm och även då illamående..
    Fick lov att sätta mig ner på en stol under städningen då jag vart alldeles varm/yr och illamående..

Någon som vet om illamående kan hänga ihop med ägglossningen?

• Svar på tråden Ägglossning och illamående ?
  • stw89

Jag blir sjukt illamående när jag har ägglossning! Då jag har PCOS och inte alltd har ägglossning, så är det ett av sätten som jag märker att jag har ägglossning på. Jag mår sjukt illa, ibland känns det t.o.m. som att jag ska kräkas...

• Anonym (Mamma)
    stw89 skrev 2012-02-07 13:35:50 följande:
    Jag blir sjukt illamående när jag har ägglossning! Då jag har PCOS och inte alltd har ägglossning, så är det ett av sätten som jag märker att jag har ägglossning på. Jag mår sjukt illa, ibland känns det t.o.m. som att jag ska kräkas...
    Okej .. Ja det har varit riktigt nära att jag skulle ha kräkts , Men det går över för stunden om jag dricker lite vatten!
    Jag brukar känna av ÄL .. Lite "mensvärk" och Äl-sekret vilket jag har haft dom här dagarna .. Men illamåendet är nått nytt :-/
  • stw89
    Anonym (Mamma) skrev 2012-02-07 13:38:14 följande:
    Okej .. Ja det har varit riktigt nära att jag skulle ha kräkts , Men det går över för stunden om jag dricker lite vatten!
    Jag brukar känna av ÄL .. Lite "mensvärk" och Äl-sekret vilket jag har haft dom här dagarna .. Men illamåendet är nått nytt :-/
    Vatten är bra till mycket! :) pms kan ju se lite olika ut, inte bara för olika personer utan även för en och samma person, att det varierar från gång till gång liksom. Sen kan du ju vara gravid med, inte en omöjlighet om du har haft oskyddat sex typ nu vid ägglossningen.. Illamående kan ju vara ett tidigt grav.symptom. Men det kan ju också vara så att du ex.vis har en infektion i kroppen, det kan man ju också må illa av.
  • Pikku Enkeli

Jag har i många år mått illa under ägglossning. Urk!

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Anonym (Mamma)
    Pikku Enkeli skrev 2012-02-07 13:47:00 följande:
    Jag har i många år mått illa under ägglossning. Urk!
    Usch va jobbigt! :-/
    stw89 skrev 2012-02-07 13:47:00 följande:
    Vatten är bra till mycket! :) pms kan ju se lite olika ut, inte bara för olika personer utan även för en och samma person, att det varierar från gång till gång liksom. Sen kan du ju vara gravid med, inte en omöjlighet om du har haft oskyddat sex typ nu vid ägglossningen.. Illamående kan ju vara ett tidigt grav.symptom. Men det kan ju också vara så att du ex.vis har en infektion i kroppen, det kan man ju också må illa av.
    Ja något är det iaf .. Känns lite osannolikt att det skulle kunna vara gravid redan och känna av det , Jag menar det tar ju ett tag innan ägget fäster .. Eller kan man känna av illamående innan dess ? ..
    I min fösta graviditet så kom inte illamåendet förens runt v 8 ... Men alla är ju olika!
    Kan ju vara så att jag har fått en släng av magsjuka också .. Går sånt nu har jag märkt. Är dock inte dålig i magen..
  • stw89
    Anonym (Mamma) skrev 2012-02-07 18:53:16 följande:
    Ja något är det iaf .. Känns lite osannolikt att det skulle kunna vara gravid redan och känna av det , Jag menar det tar ju ett tag innan ägget fäster .. Eller kan man känna av illamående innan dess ? ..
    I min fösta graviditet så kom inte illamåendet förens runt v 8 ... Men alla är ju olika!
    Kan ju vara så att jag har fått en släng av magsjuka också .. Går sånt nu har jag märkt. Är dock inte dålig i magen..
    Det tar väl från en till ett par dagar innan ägget fäster? Eller har jag kanske fattat det fel.. Ingen aning om man kan känna av illamående innan ägget fäst. Däremot som du säger, alla är ju olika :) sen så kan det också skilja grymt mycket mellan olika graviditeter för samma person.
  • Anonym (Mamma)
    stw89 skrev 2012-02-08 08:58:28 följande:
    Det tar väl från en till ett par dagar innan ägget fäster? Eller har jag kanske fattat det fel.. Ingen aning om man kan känna av illamående innan ägget fäst. Däremot som du säger, alla är ju olika :) sen så kan det också skilja grymt mycket mellan olika graviditeter för samma person.
    Jo det brukar ju kunna ta några dagar innan det gör det..
    Men det är väl bara att vänta och se om något händer
  • stw89
    Anonym (Mamma) skrev 2012-02-08 10:47:58 följande:
    Jo det brukar ju kunna ta några dagar innan det gör det..
    Men det är väl bara att vänta och se om något händer
    Det brukar vara enda sättet.. Lycka till! :)
  • Anonym (Mamma)
    stw89 skrev 2012-02-08 10:51:34 följande:
    Det brukar vara enda sättet.. Lycka till! :)
    Jo men precis! :)
    Tack så mkt och tusentack för dina svar! {#emotions_dlg.flower}
  • stw89
    Anonym (Mamma) skrev 2012-02-08 10:53:04 följande:
    Jo men precis! :)
    Tack så mkt och tusentack för dina svar! {#emotions_dlg.flower}
    Ingen orsak :)
Svar på tråden Ägglossning och illamående ?