• Anonym

    au-pair trots tidigare brott?

    Hej! Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på. Jag är en tjej på 20 år som funderar på att åka till USA som au-pair, en vän till mig har gjort det och det verkar verkligen vara jätteroligt och lärorikt. Saken är den att man måste ha helt prickfritt register, och för fyra år sedan åkte jag fast för snatteri, usch jag skäms när jag tänker på det.. trots att det gått fyra år! Jag fick då en prick i registret som skulle sitta 3 år, nu när det då har gått 4 år borde den ju vara borta. Men betyder det att jag har ett prickfritt register? Eller går det fortfarande att se? Hoppas jag inte behöver ge upp au-pair drömmen för att jag gjorde något ungt och dumt för fyra år sen!

  • Svar på tråden au-pair trots tidigare brott?
  • Nintendo

    Testa att göra ett utdrag från belastningsregistret (det folk brukar kalla brottsregistret) så ser du om det står med. Googla det så får du nog fram var du hittar det. Lycka till! :)

  • Anonym (Konstigt)

    Konstigt hur kom det sig att du gjorde så tjejer brukar inte göra så. Men ja lycka till på din resa

  • Anonym (W)
    Anonym (Konstigt) skrev 2021-07-19 14:42:14 följande:

    Konstigt hur kom det sig att du gjorde så tjejer brukar inte göra så. Men ja lycka till på din resa


    Vad är poängen med att ta upp gamla trådar med twisten tjejer och kriminalitet? Du har gjort det med en hel drös trådar idag.
  • Glinda från Oz

    Vad tror du själv menas med att att en prick försvinner efter 3 år? Är nyfiken på varför du tror försvinner och sitter kvar är samma sak, det är vandras motsatser. 


    Du har ett prickfritt register, snatteriet kommer inte synas någonstans. Du får ha det så kul, att vara au pair är väldigt lärorikt. Jag lärde mig massor när jag var au pair och fick minnen för livet. 

Svar på tråden au-pair trots tidigare brott?