• Anonym (TS)

Ska jag ge honom en alla hjärtans dag-present eller inte?

Så, jag har en kk som jag har känslor för, och han har för mig men han vill inte ha ett förhållande pga att han är för ung och jag är äldre och har barn... så vi är kks eftersom ifall vi bara är vänner kan vi inte låta bli varandra sexuellt i alla fall. Det är dumt egentligen och jag vet att någon (troligtvis jag) kommer att bli sårad när den andra hittar en annan, men men...

Nu är det snart alla hjärtans dag och jag funderar på ifall jag ska ge honom nåt eller inte. Jag har ingen aning om han har tänkt ge nåt till mig men troligtvis inte. Han är en jätteromantisk person och har alltid varit lite töntig och opopulär bland tjejer så jag tror att han väldigt gärna skulle vilja få nåt... fast kanske inte av mig pga att det är komplicerat. Jag vet inte om han skulle bli jätteglad av att få nåt eller tycka att det komplicerade vår relation... Så hur ska jag göra? Jag vill så gärna göra honom glad...

Ska jag ge nåt anonymt och inte skriva vem det är från kanske? Eller finns det nåt man kan ge som är lite mer vänskapligt och inte precis röda rosor...? Jag kan inte ge choklad då han är allergisk. Vi kommer troligtvis inte att ses den dagen eftersom han arbetar.

Vad ska jag göra... jag kan inte bestämma mig... velar fram och tillbaka...

• Svar på tråden Ska jag ge honom en alla hjärtans dag-present eller inte?
  • Anonym

Verkar onödigt att ge en alla hjärtans dag present när ni har en sån relation som det ändå aldrig kommer bli nåt av. Om han inte kan ändra sig. För varför gå på känslo-linjen om det aldrig kommer hända nåt annat än sexuellt?

• Anonym (TS)

Jag vet inte, men det finns ju känslor redan från bådas håll, bara att han tycker att det skulle bli komplicerat, i alla fall att ha ett förhållande just nu. Och jag tänker att han skulle kanske bli glad av att få någonting som visar att någon tycker om honom i alla fall, men jag vet inte... Det är svårt :-/ Finns det något man kan ge som är som en vänskaps-allahjärtans-present? Då kan jag ju i alla fall visa att han betyder mycket för mig utan att det blir konstigt.

• Anonym

om ni är kk's, varför inte köpa nåt snyggt och ha på dig när ni ska ha sex? förföra honom, ge honom en helkväll utan att förvänta sig få någonting tillbaka? Alla hjärtans dag handlar inte om att ge varandra något ätbart eller som symboliserar. Man kan visa att man uppskattar det den gör med gester eller som nu, med sexiga underkläder.

Det är vad jag gjorde när jag hade kk, vi hade känslor för varandra men vi var inte material för varandra personlighetsmässigt.

Våga bjuda på dig själv :)

• Anonym (TS)

Det är en bra idé men vi kommer inte att kunna ses på just alla hjärtans dag, och jag hade helst velat ge någonting som han hade kunnat få då... men det kan ju helt klart vara sexbaserat Hade vi kunnat träffas hade jag nog gjort nåt sånt, typ en helkroppsmassage med happy ending eller nåt :-P Eller är det för känslomässigt? Vad tycker ni? Jag skulle ju kunna ge nåt litet där det står att han kommer få en sån senare...? Typ en blomma som inte är en ros utan något roligare med ett kort.

Hade jag inte varit så blyg så hade jag spelat in en sexig film med mig själv och skickat, tror att det hade kunnat uppskattas då han har gett mig en sån en gång men jag aldrig har vågat :-P

• TrendyFarsa
    Anonym (TS) skrev 2012-02-07 18:52:22 följande:
    ..// 
    Hade jag inte varit så blyg så hade jag spelat in en sexig film med mig själv och skickat, tror att det hade kunnat uppskattas då han har gett mig en sån en gång men jag aldrig har vågat :-P
    Det skulle garanteras uppskattas, tro mig!
    Men ett tips bars och det är NO FACE!!! Han kommer gilla det du skickar oavsett. Ok?
  • Anonym (TS)
    TrendyFarsa skrev 2012-02-07 19:16:12 följande:
    Det skulle garanteras uppskattas, tro mig!
    Men ett tips bars och det är NO FACE!!! Han kommer gilla det du skickar oavsett. Ok?
    Jo men jag vet inte om jag vågar. Svårt att få tid att spela in den också. Men kanske... fast jag är så blyg! Vet inte riktigt heller vad jag ska göra på den, jag är inte en sån som onanerar så mycket och så...

Varför inte visa ansikte? Jag har en av honom med ansikte så det är inte som att det är nån risk att han skulle sprida den även om vi nån gång skulle bli väldigt osams - han är mer rädd för att bli sedd i såna situationer än vad jag är tror jag.
  • Anonym (ok?)

jag kanske inte har förstått rätt...men ni är alltså "bara" kk? Det låter som om du har funderat en hel det på detta med present och så tycker jag man gör om man har ett riktigt förhållande. Antar att du hoppas på att det ska utvecklas till nåt mer?

klart du kan ge honom nåt men förvänta dig inget tillbaka, och då menar jag inte present utan med själva förhållandet. Börjar man ge presenter kan det sätta press på den andre som kanske inte alls har tänkt så.

Hoppas det går bra hur du än gör

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-02-07 18:52:22 följande:
    Det är en bra idé men vi kommer inte att kunna ses på just alla hjärtans dag, och jag hade helst velat ge någonting som han hade kunnat få då... men det kan ju helt klart vara sexbaserat Hade vi kunnat träffas hade jag nog gjort nåt sånt, typ en helkroppsmassage med happy ending eller nåt :-P Eller är det för känslomässigt? Vad tycker ni? Jag skulle ju kunna ge nåt litet där det står att han kommer få en sån senare...? Typ en blomma som inte är en ros utan något roligare med ett kort.

Det behöver inte vara på alla hjärtans dag :) Enligt mig r den dagen överskattad och, ska man visa nån att man tycker om den/uppskattar den ska man göra det som en överraskning, inte för att en dag säger så :)

Skicka en blomma, eller om du vet att han jobbar och ni inte kan ses, så kanske du kan sticka hem till han och lämna nåt i brevlådan med nåt "naughty" på. En text eller liknande. Men inte med ditt namn ofc.

Jag har alltid känt att om man avslöjar för mycket, förstör man det roliga. Allt blir allvarligt och det rinner ut i sanden.
  • Anonym (TS)

(ok?)

Jo jag har funderat på det en del. Jag har ju känslor för honom utöver kk (och han för mig) så jag bryr mig nog extra mycket pga det, men jag vill inte råka komplicera vår relation så mycket att han känner att jag inte kan vara kk längre, för det är väldigt mycket bättre än ingenting Sen så skulle ju ingen vara gladare än jag ifall han ville ta vår relation längre i framtiden men han är nog lite för ung just nu och vi får väl se ifall det rinner ut i sanden eller inte.

Nej, jag förväntar mig ingenting tillbaka, tänker mer att själva grejen med att ge honom nåt är att jag hoppas att han ska bli glad och att en fin kille som han borde få uppleva att få en alla-hjärtans-dag present nån gång även om det är från nån annan än en potentiell flickvän Känns lite sorgligt att nån som är så traditionell-romantisk inte ska ha fått uppleva det tidigare. Hoppas bara att han ska bli glad liksom och känna sig betydelsefull och uppskattad Men att det inte ska bli för allvarligt.

Anonym #8

Jo jag har tänkt i de banorna, nåt litet, ingen större grej liksom Men kanske en blomma på dörren eller så. Det enda som jag är lite orolig över är ifall nån av hans jobbarkompisar följer med honom hem. De är rätt anti-kk relationer så de vet inte om att jag och han är nåt annat än bara vänner och skulle han få en anonym blomma av nån så kanske de skulle börja undra och försöka hjälpa honom ta reda på vem denna mystiska tjej är och så blir det en stor grej ändå :-S Så det måste vara lite smygigt.

Ifall jag skickar en blomma, vad bör jag skriva på kortet? Nåt sexuellt? Eller nåt om att han är en jättefin kompis? Eller nåt smygromantiskt som kan tolkas lite hur som helst? Vad skulle ni uppskattat mest? Han har alltså ganska mycket känslor för mig men vågar inte inleda nåt eftersom han tror att det skulle bli komplicerat.

• zid

Funderar du på blommor så röstar jag för att ge honom en krukblomma när ni ses istället, med ett litet "glad alla hjärtansdag! puss TS" kort. Vänligt, tyckaom:igt, men simpelt och ganska passivt. Som ju kanske passar till den relation ni har.

Är du intresserad av den här killen tycker jag inte du skall sexifiera eran relation mer än ni redan gjort. Handlar det alltid bara om sex med er så kommer han aldrig att ändra uppfattning tror jag.

Cut off your nose to spider face
  • Anonym (TS)

Mm, du kanske har rätt om det med sexet. Det var faktiskt en bra idé att bara skriva något kort som det du föreslog på kortet, då blir det kanske en mindre grej av det hela och jag behöver inte anstränga mig för att komma på de exakt rätta formuleringarna Men det kan dröja några dagar innan vi ses så jag bör nog ge den på alla hjärtans dag så att det inte känns som out of context... Sen tänker jag också att en krukblomma måste man ju fortsätta ta hand om medan snittblommor bara håller ett tag, så det är mindre seriöst kanske? Jag kanske kan beställa en bukett på internet som de skickar ut så behöver jag inte gå dit.

När han var hemma hos mig sist så frågade han om ifall en bukett torkade rosor som jag hade hängande i sovrummet var från honom - jag fick dem av honom för länge sen när vi hade börjat dejta innan han fick veta att jag hade barn och så och inte vågade fortsätta ta relationen vidare. Jag ville först inte svara och tänkte att det var onödigt att säga det eftersom vi inte pratar så mycket om våra känslor för varandra i ett försök att de ska försvinna men han insisterade tills jag sade att det var hans blommor och då blev han väldigt glad och sade att det var jättegulligt att jag hade sparat dem... så kanske att han sparar mina också ifall jag ger snittblommor nu.

Svårt när det är känslor inblandade märker jag... :-S

Svar på tråden Ska jag ge honom en alla hjärtans dag-present eller inte?