• Mimmi74

Brukar du bli yr av förkylning/virus?

Sen tio år tillbaka blir jag inte snorig och får feber när jag drabbas av förkylningsvirus. Jag får ont i hela kroppen, halsen och så blir jag otäckt yr. Min kroppstemperatur höjs en grad och därför går jag omkring och fryser och känner att jag helst vill lägga mig under täcket. Blir också väldigt svag i benen, så att de nästan skakar. 

Känner nån igen det här? Var tog min normala förkylning vägen?? Och varför blir jag/man yr vid viruskänningar? Nån mer som blir yr? 

• Svar på tråden Brukar du bli yr av förkylning/virus?
  • norrlandsflicka

Jag blir också yr av förkylning. Brukar få hemsk huvudvärk, orkeslös, yrsel och så snuva och hosta på det. Yrsel brukar vara längre än huvudvärken.

• Themis

Det finns virus som kan sätta sig på balansnerven i örat, och har man en gång fått det så kan man få det igen. Kanske vissa är särskilt känsliga för det? Det vet jag inte.

Två av mina släktingar har i alla fall fått det så rejält så de inte kunde gå på toa utan att hålla sig i väggarna, och det satt i 2-3 veckor. Den ena har fått det igen tre år senare, men då lindrigare.

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
Svar på tråden Brukar du bli yr av förkylning/virus?