• Anonym (orolig mammma)

Min dotter är 13 år och är gravid

Min dotter som är 13 år går i klass 7.
    Hon har haft en pojkvän nu i två månader som är 15 år.
    Jag fick reda på för en månad sen att hon förlorat oskulden med honom,
    jag tycker det är väldigt tidigt men vad skulle jag göra i efterhand?
    Så jag sa till henne att hon måste skydda sig och att jag kunde köpa kondomer till henne om det vore så.

Men igår kom hon till mig, gråtandes och sa att hon tror hon är gravid.
    Jag blev såklart frustrerad och arg, men vi köpte ett gravtest idag.
    Testet visade att hon var gravid.... hon är ledsen men säger själv att hon inte
    vill "döda sitt egna barn med en abort".
    Jag förstår SJÄLVKLART att hon är för ung för att få ett barn nu,
    hennes pojkvän vet ingenting. Jag har lust att ringa upp honom och prata vett i han!

Hjälp mig hur ska jag göra nu? Jag vet inte hur jag ska hjälpa henne.
    Kan inte tvinga i henne en abort tablett.

• Svar på tråden Min dotter är 13 år och är gravid
  • Krambjörn

För det första så får inte han ha sex med henne. Hon är för ung och för det andra så ska inte ett litet barn ha ett barn.

• mpermper

Följ med henne till ungdomsmottagningen så ni får prata med en professionell, tredje part.

• Längtan1986

håller med föregående personer,
    hon är ju själv ett barn och det är så mycket annat hon borde göra i sitt liv just nu, framför allt kommer hon vara kopplad till den här killen resten av sitt liv.. och när man är 13 så har man inte ofta speciellt långvariga relaitoner..

vet att det är jobbigt som fasen (gjorde abort när jag var 17) men gå och prata med någon proffessionell, på ungdomsmottagning så kan de stötta och hjälpa!

hoppas allt löser sig till det bästa! 

• gravid

Oj vilken soppa!!
    Om det kommer ut att han haft sex med din dotter kan han ju åtalas för det är olagligt det han gjort.

"ringa och prata vett med honom"
    Hmm din dotter är väl lika skyldig?!

Din dotter är inte myndig bara att berätta för henne att hon ska göra abort och där med basta!! Hon kommer verkligen att tacka dig senare i livet!!

• upponerw

Ring ungdomsmottagningen bums det finns bra hjälp att få!!!

• Anonym

Barn ska inte ha barn!
    Prata vett i både han och henne.
    Hela hennes barndom och ungdom står på spel.

Hon "dödar" inte sitt barn. De är fortfarande en liten ärta bara!
    Man ska inte tänka för mycket. Tänkt på hennes liv istället.
    Du som mamma borde stötta henne genom detta och säga att en
    abort just nu är den enda utvägen. Va ska hon få för liv?
    13 år och mamma? Vill inte låta allt för negativ.
    Men blir så arg på barn och föräldrar som är så ansvarslösa.
    Sätt inte ett barn till världen när man själv inte  är torr bakom örat !!

• FemaleX

Ts det låter som en svår situation! Inte alls lätt. Det bästa är att gå till en ungdomsmottagning och få rådgivning och få stöd och hjälp.Kram

• Anonym

Åh, så tragiskt men ändå så underbart! ja, jag vet att det låter konstigt att säga så, men det finns människor som försöker och försöker att skaffa barn och inte lyckas trots IVF:er.

Dock så tycker jag som andra här att hon bör göra abort. Hon är tonåring, och har många år till att utforska innan hon blir mamma.. men det är min åsikt.

Lycka till!

• pluvdo

Jag tycker också att ni skall gå till ungdomsmottagning och få prata med någon professionell. Jag tycker dock inte att du skall försöka tvinga henne till att göra abort, utan försök med ungdomsmottagningens hjälp att få henne att se att det är bäst så för henne just nu. Jag tror inte alls som användaren "gravid" att hon kommer tacka dig senare i livet om du tvingar henne till abort nu. I synnerhet inte om hon ser det som att mörda sitt eget barn.

Svar på tråden Min dotter är 13 år och är gravid