• Aischa

    tips på alla hjärtans dag-present till barn?

    Hej.
    Jag vill gärna köpa något fint till barnen denna alla hjärtans dag,

    men jag vet inte riktigt vad det skulle vara.

    Skulle uppskatta lite hjälp.

    barnen åldrar är tjej 8år,pojke 5år och flicka 3år.

    länka gärna.
    tack.          

  • Svar på tråden tips på alla hjärtans dag-present till barn?
  • solis ortus

    Ge dem ömhet,kärlek bla.Det kan ej värderas i pengar.Alla hjärtans dag är bara ett kommersiellt affärsjippo

  • Aischa
    solis ortus skrev 2012-02-08 09:09:11 följande:

    Ge dem ömhet,kärlek bla.Det kan ej värderas i pengar.Alla hjärtans dag är bara ett kommersiellt affärsjippo



    ja,såklart,och det ger jag dom varje dag.
    jag håller med om att det är ett överskattat jippo,
    men mina barn,speciellt dom två större,ser så mycket fram imot denna dag,
    så jag vill gärna sätta guldkant på den,
    för deras skull. =)    
  • solis ortus
    Aischa skrev 2012-02-08 09:17:16 följande:
    ja,såklart,och det ger jag dom varje dag.
    jag håller med om att det är ett överskattat jippo,
    men mina barn,speciellt dom två större,ser så mycket fram imot denna dag,
    så jag vill gärna sätta guldkant på den,
    för deras skull. =)    
    Jag menar de är ju bara 8 o 5
    Vem har tipsat dem om denna dag o dess betydelse?
  • Aischa
    solis ortus skrev 2012-02-08 09:21:23 följande:
    Jag menar de är ju bara 8 o 5
    Vem har tipsat dem om denna dag o dess betydelse?

    skola och dagis har uppmärksammat denna dag,att man ska ge varandra kort och skriva snälla lappar och dikter till varandra osv.
    så speciellt min äldsta är väldigt ivrig över denna dag. 
  • solis ortus
    Aischa skrev 2012-02-08 09:26:27 följande:
    skola och dagis har uppmärksammat denna dag,att man ska ge varandra kort och skriva snälla lappar och dikter till varandra osv.
    så speciellt min äldsta är väldigt ivrig över denna dag. 
    Så andra har påverkat barnen..som vanligt
  • Aischa
    solis ortus skrev 2012-02-08 10:24:09 följande:
    Så andra har påverkat barnen..som vanligt

    ja,och nu är det som det är.
    jag antar att du inte hade några övriga tips på presenter så jag inväntar den typen av svar nu istället.
    tack för dina svar iallafall.  
  • fru edinge

    ett fint hemmagjort kort, med presentcheckar till badhuset, en teater etc.. Känns lite dumt att ge dem en enskild present, då det för vår familj är roligare att hela familjen är med på älskar dig/er presenten..


    Det är vi som är vår familj, inte ni....
  • kossan

    Jag har alltid fått en ask med gelehjärtan av min mamma på alla hjärtans dag, ända sen jag var liten! Dock så brukar hon alltid köpa ett kort och kanske en blomma eller någon liten present med. Men det är en väldigt gullig gest som jag tycker om och aldrig glömmer bort! ;)

  • Khaleesi

    Jag känner igen det där. Jag tycker att Alla Hjärtans Dag är ett förbannat tramspåhitt, men barnen ser alltid fram emot den. Jag har fallit till föga och faktiskt köpt någon sån där töntig mininalle med texten "Jag älskar dig" på, för liten peng. Barnens glädje har övervägt mina kräkreflexer. Nåt år köpte jag hem bakelser till kvällsfikat också, vilket också var uppskattat.

    (Har flickor)


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • mammamia72

    Om de gillar att pyssla finns ju göra-själv-kort som de kan klistra hjärtan o pärlor på som de kan ge varandra eller till kompisar. Eller till mamma och pappa!  :) Finns på Panduro eller Åhléns.

    Spelar väl roll om det är ett komersiellt jippo eller inte, vad skadar det att ha en extra kärleksdag mitt i kalla vintern?? :)

    Baka tillsammans gör vi ofta hemma, till alla hjärtans kan man ju baka vaniljhjärtan om man är duktig, eller köpa sånt där hjärtformat strössel o ha på vanliga muffins. Uppskattat av stor som liten. :) 

  • Pescetarian

    Ett eget pussel till var och en, format som ett hjärta, med en bild på var och ett av barnen. Eller kanske hela familjen.

    Nallar som håller i hjärtan.

    Lyckostenar (kanske formade som hjärtan).

    Mat: Våfflor (varje bit är ju ett hjärta), färska jordgubbar, skurna som hjärtan. Röd saft i glas med hjärtan på och kanske sugrör med hjärtan på (sådana sugrör köpte jag på Lagerhaus).

Svar på tråden tips på alla hjärtans dag-present till barn?