• EmilyB

Jag undviker feta människor.

Jag har en "fobi" mot feta människor. Ju fetare desto värre reagerar jag.
    Det bottnar antagligen i min barndom.

Finns det någon  annan här som reagerar likadant?
    Ingen i min närhet känner likadant. Jag kan ju inte vara ensam om denna "fobi".

Min "fobi" uttrycker sig inte i att jag känner irrationell skräck utan jag äcklas av feta människor och undviker dom som pesten.
    Nu senast på BVC så var där en enormt fet kvinna med sitt barn. Direkt började jag att tänka på att det barnet antagligen kommer bli moderslöst då modern lär gå bort alldeles för tidigt i någon fetmarelaterad sjukdom. 
    Jag sitter aldrig ned bredvid en fet för att mina olustkännslor tar över.
    Jag får alltid tankar om  svampen dom har i alla fettveck.
    Vill inte känna lukten av dom då jag vet att dom inte klarar av hygienen.

Har snackat med läkare om det men han säger att sålänge det ej påverkar mitt dagliga liv så behöver jag ej söka hjälp.

Den enda gången jag blir påverkad hemma är när det syns någon fet människa på TV.
    Feta kockar tycker jag är osmakligt som fan. Ungefär som om en alkoholist skulle recensera viner.

Jag är av åsikten att fetman kostar samhället alldeles för mycket. Det är ett ilandsproblem.
    Jag ser absolut ingen fördel med att vara fet. 
    Jag tycker att man borde kunna ta en debatt om feta utan att behöva kalla dom storväxta eller andra omskrivningar. Fetma ska inte accepteras, den ska bekämpas.

Jag vill också våga påstå att feta mammor och pappor är sämre föräldrar när det kommer till barnens behov av lek och fysisk aktivitet.
    Det borde finnas en större press från sjukvården och mer upplysning om fetma och graviditet.

Tro nu inte att jag anser mig vara fri från "skuld".
    Jag är rökare, och vi alla vet ju hur äckliga vi rökare är. Både på insidan och utsidan.
    Och alla argument som finns mot rökare stämmer.
    Som förälder så luktar man ju inte gott.

Synd att jag inte har fobi mot rökning Tyst 

• Svar på tråden Jag undviker feta människor.
  • Snöviolen

Så länge du inte visar din avsmak åt feta personer då är det väl lugnt.
    Fast jag undrar hur du skulle göra om du snabbt gick upp i vikt och blev fet av t.ex mediciner eller en ny graviditet och sen fick jättesvårt att gå ner till din vikt?

• EmilyB
    Snöviolen skrev 2012-02-08 00:39:14 följande:

Så länge du inte visar din avsmak åt feta personer då är det väl lugnt.
    Fast jag undrar hur du skulle göra om du snabbt gick upp i vikt och blev fet av t.ex mediciner eller en ny graviditet och sen fick jättesvårt att gå ner till din vikt?

Aldrig att jag jag visar det.

Har själv funderat på det om jag själv blir fet. Jag TROR jag hade hatat mig själv.
    Jag tycker knappast om det faktum att jag röker.
    Rökare kostar också samhället massa pengar.

Jag har tvingat mig själv att titta på feta människor på TV men jag klarar inte av det.
    Jag har gett upp om att "bota" mig. Jag tror heller inte att det kommer att påverka mitt dagliga liv.

Mest vill jag veta om det finns någon annan som reagerar som jag.  
  • Snöviolen
    EmilyB skrev 2012-02-08 00:44:30 följande:
    Aldrig att jag jag visar det.

Har själv funderat på det om jag själv blir fet. Jag TROR jag hade hatat mig själv.
    Jag tycker knappast om det faktum att jag röker.
    Rökare kostar också samhället massa pengar.

Jag har tvingat mig själv att titta på feta människor på TV men jag klarar inte av det.
    Jag har gett upp om att "bota" mig. Jag tror heller inte att det kommer att påverka mitt dagliga liv.

Mest vill jag veta om det finns någon annan som reagerar som jag.  
    Ok tur det att du inte visar det, men då är det inte nog fobi för då hade du nog visat det på ett eller annat sätt.
    Jag vet att det fanns någon förrut på fl som äcklades av feta personer. Själv kan jag bli chockad över att se personer som väger uppåt 300 kg och till och med äcklas av det, men om någon väger 100 så bryr jag mig inte.
  • EmilyB
    Snöviolen skrev 2012-02-08 01:01:02 följande:
    Ok tur det att du inte visar det, men då är det inte nog fobi för då hade du nog visat det på ett eller annat sätt.
    Jag vet att det fanns någon förrut på fl som äcklades av feta personer. Själv kan jag bli chockad över att se personer som väger uppåt 300 kg och till och med äcklas av det, men om någon väger 100 så bryr jag mig inte.
    Feta människor är ju trasiga, inte går man och gnider in det i ansiktet på dom.
    Jag går inte efter vikt, mest om dom har valkar. Jag vet ju hur det ser ut däremellan.
    Jag jobbar förresten inom vården!, glömde jag säga. Men mina "patienter", är rynkiga inte valkiga Flört .

Kvinnnor som väger 100 är ju feta. Om dom nu inte spelar basket hehe 
  • Rullgardina

Jag har liknande tankar som du och då är jag själv överviktig ,
    men jag tror mitt problem mer handlar om min rädsla för att hamna där själv
    har mååånga släktingar som har problem med fetma och då pratar vi kuber=vikt längd och midjemått det samma(runt 160)
    men nu håller jag på att gå ner i vikt vilket gör att tankarna försvinner mer och mer

Om du tänker på det lite mer hittar du ingen förklaring mer än dina tankar på hygien, någon slags rädsla, tanke eller något?

• EmilyB
    Rullgardina skrev 2012-02-08 01:53:49 följande:
    Jag har liknande tankar som du och då är jag själv överviktig ,
    men jag tror mitt problem mer handlar om min rädsla för att hamna där själv
    har mååånga släktingar som har problem med fetma och då pratar vi kuber=vikt längd och midjemått det samma(runt 160)
    men nu håller jag på att gå ner i vikt vilket gör att tankarna försvinner mer och mer

Om du tänker på det lite mer hittar du ingen förklaring mer än dina tankar på hygien, någon slags rädsla, tanke eller något?
    Ja det är nog hygienbaserat. Får aldrig bort den där avföringslukten som feta tenderar till att ha.
    Glömmer heller inte svampen som jäser mellan valkarna och alla missfärgningar.
    Vad bra att du har en motivator.
    Jag önskar jag vore äcklad av rökningen.
  • EmilyB
    MickeN1973 skrev 2012-02-08 02:04:26 följande:
    Idioter kostar också samhället pengar..... 
    Ja men efterblivna lär knappast ha vållat det själva.

Fyfan vilken vidrig komentar. 
  • Rullgardina
    EmilyB skrev 2012-02-08 02:02:40 följande:
    Ja det är nog hygienbaserat. Får aldrig bort den där avföringslukten som feta tenderar till att ha.
    Glömmer heller inte svampen som jäser mellan valkarna och alla missfärgningar.
    Vad bra att du har en motivator.
    Jag önskar jag vore äcklad av rökningen.
    Är det genom jobbet du sett detta eller är det tv? eller vart har du sett det?
    För alla feta luktar inte avföring, många tenderar att lukta svett vilket är förståeligt

Absolut -13kg nu så lite fettförbränning och lite formfixning så ska vi nog se att det blir en fin skapelse av mig också;)

Jag röker tyvärr också. Double evil;P
  • MickeN1973
    EmilyB skrev 2012-02-08 02:07:06 följande:
    Ja men efterblivna lär knappast ha vållat det själva.

Fyfan vilken vidrig komentar. 
    Tryter det med läsförståelsen?

Jag skrev idioter INTE efterblivna  
Svar på tråden Jag undviker feta människor.