• Anonym (Ts)

Rullar med ögonen! Hjälp!!

Min nyfödda bebis rullar med ögonen! Det ser skitläskigt ut och jag blir panikslagen av det! Det händer i samband med att han sover, han kan liksom öppna ögonlocken så rullar ögonen bakåt så man bara ser ögonvitan, håller på nån sekund sen stänger han ögonen igen. Är detta vanligt hos nyfödda eller bör jag oroa mig?

• Svar på tråden Rullar med ögonen! Hjälp!!
  • Fredrika2007

Så gör nyfödda! Oroa dig inte, det är normalt! :) Jag har inte sett en enda nyfödd som INTE gjort så.

• Vickan I

Så kan vår kille (snart 4 mån) göra fortfarande. Ingen fara alls men ser lite läskigt ut.

• Anonym (Ts)
    Fredrika2007 skrev 2012-02-08 08:40:39 följande:
    Så gör nyfödda! Oroa dig inte, det är normalt! :) Jag har inte sett en enda nyfödd som INTE gjort så.

Tack tack tack! Mitt första barn gjorde nämligen aldrig så, eller så missade jag det kanske bara. Usch, det värsta som finns är att oroa sig för sina barn!
  • Vickan I

Ja man oroar sig nästan mer andra gången har jag också märkt haha. Borde ju vara tvärtom men icke!

• Anonym (Ts)
    Vickan I skrev 2012-02-08 08:49:44 följande:
    Ja man oroar sig nästan mer andra gången har jag också märkt haha. Borde ju vara tvärtom men icke!

Eller hur? Man trodde man skulle vara "härdad" med andra barnet men nej. tack för era svar - de lugnade mig :)
  • Anonym (normalt)

Mitt första och tredje barn gjorde så, men inte nummer 2. När mitt första gjorde så blev jag JÄTTERÄDD.

Men det är helt normalt.

• ihja

Så gör min son med och han är 15 mån. Men jag håller med om att det ser jätteläskigt ut!

• perla2010

Min dotter med, har bara fått för mig att de är som man drömmer, för vuxna gör nämligen oxå så =) dock inte lika mycket som dom små och säkert inte alla men alla sover ju olika.

• Anonym (Ts)

Ja det ser verkligen läskigt ut! Min dotter gjorde det inte alls men sonen rullar som bara den. Ser roligt ut när han gör det för direkt efter lägger han av världens garv. Så han måste ju ha roliga drömmar nu rullar han inte lika mycket som i början.

• julien

Så gör vår 4 v gammal son. Precis när han är utslagen och håller på somna. Känns helt normalt.

Svar på tråden Rullar med ögonen! Hjälp!!