• cruz

Hjälp! Hur får man bort SLIME?

Hej. Mina barn är på besök hos mina svärföräldrar och jag (min idiot) skickade med dem slime att leka med. Nu ringde svärnor och var upprörd över at det var slime överallt (på kläder, mattor och soffor). Hon säger att det inte går att få bort. Har någon tips på hur man kan få bort det? Jag trodde att det bara var att tvätta tex. kläderrna i tvättmaskin som vanligt och att använda ljummet vatten med lite tvättmedel till sofftyg och likande men svärmor hävdar att det inte går att få bort ändå. Tips någon?

• Svar på tråden Hjälp! Hur får man bort SLIME?
  • Sale

Slime är väl fett och borde gå bort med Yes (diskmedel) eller?

• cruz

Tack för ditt svar. Jag vet inte vad slime innehåller, men jag tycker att Yes brukar funka till det mesta.

• queenofspadina

Hur gick det? Fungerade YES? Jag har samma problem. Ska testa diskmedel idag och uppdaterar sedan.

• BjörnLinda

Precis upplevt det samma. Slime på svart stol i tyg. Blev en vit fläck ????

Är det blekmedel i slime?

• 12345hopp

Min bebis fick slime på sin pyjamas när hon besökte sina kusiner, det var ganska tjockt med chockrosa slime på det vita tyget och satt sen typ intorkat. Tvättade som vanligt tillsammans med de andra kläderna och jag såg inte ett spår av slime efter.. Kan det vara så att svärmor har överreagerat lite kanske?

Svar på tråden Hjälp! Hur får man bort SLIME?