• Edenshage

    Bröderna Lejonhjärta till 6 åring?

    Är det någon som läst Bröderna Lejonhjärta för er 6 åring?? Har en son som är 6 1/2 år nu och funderar på om jag skulle läsa boken för honom.. eller är det för tidigt??
    Vad tyckte era 6 åringar om boken?


  • Svar på tråden Bröderna Lejonhjärta till 6 åring?
  • SilverEmma

    Det var den första "riktiga" boken jag läste själv, jag var 5 då. Älskade den och har fortfarande ett speciellt förhållande till den boken.


    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Catgodess

    Tror att mina föräldrar läste den boken för mig och min äldre bror när jag var ändå yngre, jag tyckte den var jättespännade. Kan tillägga att då var barnen från frostmofjället som pappa började läsa för oss när jag var 3 mycket värre, jag och brorsan grät så mycket att han fick hitta en annan godnattläsning.

  • ViVäntarLois

    Jag kanske var en mes när jag var liten men jag tyckte att den var lite läskig :p Nu skrev ju ändå TS att hon skulle läsa den för sonen, men annars hade jag nog föreslagit vuxet sällskap när man läser :) Jättebra bok för övrigt! Var min favorit länge (trots att den var läskig). 


  • TantForm

    Jag läste den för mina nästan 7-år gamla tvillingar. Önskar att jag hade väntat ett år till. Dom var lite för unga för att för att kunna se vidden av historien. Själv läste mina föräldrar den för mig när jag var 8 år och därefter läste jag den själv, gång på gång. Det är fortfarande mitt livs största läsupplevelse. Dessvärre tror jag inte att mina barns upplevelse av boken blev riktigt lika stark, eftersom dom var lite för unga för den.

Svar på tråden Bröderna Lejonhjärta till 6 åring?