• Anonym (orolig)

han kommer inte på samarbetsamtalen..

Pappan till mina barn har begärt att få ha enskilt samtal på familjerätten.
    Han har haft inbokade samtal 5 ggr som han INTE kommit på..
    Han ringde till mig o sa att han vill att jag skulle komma hem till han o hans sambo o prata om hur vi skulle ha det med barnen men ja sa att det är sånt vi ska ta på F-rätten.Han blev arg o börja dra upp massa gammal skit o hans sambo satt i bakgrunden o skrek massa hon med. o hon känner inte ens mig...
    Barnen bor hos mig så dom är hos han varann helg bara....
    Efter några veckor ringde ja upp honom o fråga om bara ja o han skulle träffas på nåt fik o prata om barnen o det gick han med på.Han skulle höra av sig en vecka senare om tid. Men ICKE!
    Blir såå jävla trött på att behöva tjata! Är man intresserad av sina barn så försöker man väl?!
    Nu sist dom hade vart där så sa barnen att dom åkt utan bilstol 1 ½ mil till dagis/fritids vilken INTE är okej så ja frågade pappan om det stämde men enligt han så ljög barnen...Öhh varför skulle dom göra d?! Åhhhh blir galen snart!!!!! O i denna skit kommun vi bor i så gör dom inget åt detta om ja ringer o säger detta...
    Ville bara skriva av mig lite!

• Svar på tråden han kommer inte på samarbetsamtalen..
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 10:16:06 följande:
    Pappan till mina barn har begärt att få ha enskilt samtal på familjerätten.
    Han har haft inbokade samtal 5 ggr som han INTE kommit på..
    Han ringde till mig o sa att han vill att jag skulle komma hem till han o hans sambo o prata om hur vi skulle ha det med barnen men ja sa att det är sånt vi ska ta på F-rätten.Han blev arg o börja dra upp massa gammal skit o hans sambo satt i bakgrunden o skrek massa hon med. o hon känner inte ens mig...
    Barnen bor hos mig så dom är hos han varann helg bara....
    Efter några veckor ringde ja upp honom o fråga om bara ja o han skulle träffas på nåt fik o prata om barnen o det gick han med på.Han skulle höra av sig en vecka senare om tid. Men ICKE!
    Blir såå jävla trött på att behöva tjata! Är man intresserad av sina barn så försöker man väl?!
    Nu sist dom hade vart där så sa barnen att dom åkt utan bilstol 1 ½ mil till dagis/fritids vilken INTE är okej så ja frågade pappan om det stämde men enligt han så ljög barnen...Öhh varför skulle dom göra d?! Åhhhh blir galen snart!!!!! O i denna skit kommun vi bor i så gör dom inget åt detta om ja ringer o säger detta...
    Ville bara skriva av mig lite!
    Ni kanske ska börja med att skriva till varandra, via mail om hur ni vill ha det gällande barnen utan att anklaga, kränka och kasta ur er massa skit till varandra och försöka komma på hur ni ska samarbeta!
  • Miss Black Rose

Känner igen mycket ... Fortsätt att prata om samarbets samtal men säg att det första samtalet är för att se vad det är för något det kan krävas tio samtal för att komma överens ... Det kan krånglas mycket ... Hållas ett tag sen krånglas igen ... . Hans sambo har inget med erat samarbete angående din å ditt ex barn .. Det är ni som ska komma överens . Ett avtal är det bästa men oftast vill dom som krånglar så inte det ... De vill inte binda upp sig de vill kunna ändra och krångla . Inte tänka men Gud va roligt att få ha mitt barn utan det ska djävlas med mamman ... Och man kan inte lita på något. Har han alltid varit egoistisk , krånglig , manupalativ , makt behov ... Har han anknutit till erat barn ... ? Har han problem att låta dej ha en sk fritid ... ? Vänder han allt i mot dej . Ställ krav å ta ingen skit . Han har ett ansvar .. Han lägger det på sin nya sambo och dej för att han inte kan ta det själv .. Sitt ansvar ...Därför vill han ha med sin sambo .. Men det handlar om att han ska ta sitt ansvar och du ditt över erat barn . Det e inte lätt . Vet inte om det e så här men det kan vara ... Det vet jag iaf . Ska läsa din tråd start igen . Se om ja glömt å läst nåt .

• Anonym (orolig)

Har försökt med det med.Men det slutar alltid med att han kommer med nåt anklagande=(
    Vi separerade 2007 så detta har hållit på i några år nu. Vart i tingsrätten en sväng oxå...  E så trött på att det inte bara kan funka=(  När han har vart singel har det funkat hur bra som helst men när han träffar en tjej så blir han som förbytt..

• Anonym (123)
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 12:22:56 följande:
    Har försökt med det med.Men det slutar alltid med att han kommer med nåt anklagande=(
    Vi separerade 2007 så detta har hållit på i några år nu. Vart i tingsrätten en sväng oxå...  E så trött på att det inte bara kan funka=(  När han har vart singel har det funkat hur bra som helst men när han träffar en tjej så blir han som förbytt..
    På vilket sätt funkar det när han är singel?
    Vad är det som fungerar då?  
  • Miss Black Rose

Om han inte kan ha sina barn mer än varannan helg ... Och han vill ha samarbets samtal vänd på det fråga han vad vill du med allt ? Ställ frågor vänd till baka hans konstiga beteende ... Han verkar vilja styra å ställa .

• Anonym (orolig)

Enligt honom har hans sambo lika mycket med våra barn som han och jag har..
    Och där håller inte jag med.Visst att hon ska ta hand om barnen som "bonusförälder" när dom är hos honom men sen är det jag o pappan i slutändan som ska bestämma om dom stora besluten o om hur vi ska/vill uppfostra barnen enligt mig....

• Anonym (orolig)

När han har vart singel så har man kunnat prata o diskutera utan bråk o anklagelser. Barnen har kunnat vara där oftare... Det är både ja o han som har viljat ha samtal för att vi inte har kunnat prata med varann en eftersom han inte kommer så har d ju inte funkat så bra...Envägskommunikation e svår;)

• Anonym (123)
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 12:32:39 följande:
    När han har vart singel så har man kunnat prata o diskutera utan bråk o anklagelser. Barnen har kunnat vara där oftare... Det är både ja o han som har viljat ha samtal för att vi inte har kunnat prata med varann en eftersom han inte kommer så har d ju inte funkat så bra...Envägskommunikation e svår;)
    Varför ändras det när han inte är singel då? 

• Anonym (orolig)

Jadu den som d visste.... Hon kanske har power över honom eller nåt...Ja vet faktiskt inte... Kom på att den tjejen som han hade innan den han har nu funkade det bra att prata med han.... hmmm.. d e nåt speciellt med denna tjejen kanske... Känner henne inte så ja vet inte hur hon e men intrycket ja fått hittills är inte nåt bra...

• Anonym (123)
    Anonym (orolig) skrev 2012-02-08 12:40:39 följande:
    Jadu den som d visste.... Hon kanske har power över honom eller nåt...Ja vet faktiskt inte... Kom på att den tjejen som han hade innan den han har nu funkade det bra att prata med han.... hmmm.. d e nåt speciellt med denna tjejen kanske... Känner henne inte så ja vet inte hur hon e men intrycket ja fått hittills är inte nåt bra...
    Så då har det alltså inte att göra med att han har tjej ändå. Det är inte alltid bättre när han är singel? Det kan vara bra när han har tjej också? 
Svar på tråden han kommer inte på samarbetsamtalen..