LCHF efterrätt? Recept önskas
Min lillasyster har börjar med LCHF och till helgen ska vi ha födelsedagsfika. Jag vill att även hon ska få någonting gott till fikat, så jag hoppas att ni har massvis med mumsiga recept att ösa över mig
Min lillasyster har börjar med LCHF och till helgen ska vi ha födelsedagsfika. Jag vill att även hon ska få någonting gott till fikat, så jag hoppas att ni har massvis med mumsiga recept att ösa över mig
Grädde med hallon och lite riven mörk choklad brukade jag lyxa till fredagskvällarna med.
Just det, jag gjorde en lchfkladdkaka ibland oxå. Googla på kladdkaka lchf så kommer det upp recept.
Helt ärligt så har jag än inte smakat något lchf-bakverk som varit supersmaskigt. Kanske har jag testat fel grejer, vem vet.
Så jag hade absolut uppskattat Tinis förslag med bara grädde, bär och mörk choklad. Det går liksom inte att misslyckas med och är heller inget halvdant substitut.
Chokladmousse är iof gott om man gillar det annars också, men känns väl inte jättefestligt.
Om hon gillar brieost så kanske brieost och bär? Jag brukar ta några stora blåbär när jag äter brieost.
Lite sent kanske... Men någon annan kan ju nytta av det, dessa www.alltforforaldrar.se/56kilo/lc-lchf-kladdkakemuffins/ är grymt goda. Egentligen den enda efterrätten jag gillat med lchf. Lite väl mycket kolhydrater egentligen men någon gång ibland när man får besök eller blir bjuden då funkar dom.