• Anonym (M)

Jobba med Atarax?

Kan man orka jobba med 50 mg Atarax som man tar på morgonen, eller blir man alldeles för trött? Får dem mot ångest. Har även oxascand vid behov. Kan jag tom ta en oxascand och två Atarax och inte bli alltför trött. Vill inte sluddra.... Kan ni köra bil då? Känner mig lite osäker. Jag har sån ångest på jobbet just nu om kag inte testar detta måste jag sjukskriva mig. Ataraxen har jag tagit ett tag men inte 50 mg

• Svar på tråden Jobba med Atarax?
  • UntilTheDark

Jag blir supertrött av en atarax på 25 mg så jag skulle inte kunna koncentrera mig ordentligt på mitt jobb om jag tagit det på morgonen. Och absolut inte köra bil! Men alla reagerar ju olika så du känner ju själv hur du bli. Vissa tycker ju atarax är rena sockerpillerna.

• Cicek

Jag skulle klara dig utan problem. Prova någon dag när du inte jobbar och se hur du mår av det. Grejen är bara att man kan bli jättedåsig i början, men det går ofta över när kroppen vant sig lite, så egentligen skulle du behöva prova flera gånger för att se. Atarax OCH oxascand kan ju vara lite mycket dock..

• UntilTheDark

Men håller med om oxascand + atarax, det lär inte bli så bra kombination. Jag vet folk som blir vingliga och supertrötta av en oxascand.

• Anonym (M)

Oxascanden är alltså ännu farligare? Tänker på trötthet eller avtrubbing? Vill inte att arbetskompisarna ska tro att jag är drogad. Jag har testat med 1/2 tablett. Märkte inget förutom att min ångest var så hög att jag fick sjukskriva mig. Så undrar vad som händer i kroppen vid 50 eller 75 mg atarax. Jag ska inte köra! Måste se hur det går först!

• UntilTheDark

Ingen aning hur man känner sig vid 50-75 mg, har alltid bara tagit 25 eftersom det räcker gott o väl för mig men somsagt testa, tex en helg när du är hemma så vet du ungefär hur du blir.

• UntilTheDark

Ok läste slarvigt, att du behöver dom nu. Men ta 50 mg och se hur det blir först?

• Tess1990

jag kan ta 2-3st 25mg atarax och en coca cola eller kaffe så är jag vaken så länge jag behöver på dagen, men så fort jag kommer hem så brukar jag somna gott ^^ skulle dock aldrig våga köra bil (om jag kunde) med det.

• Anonym

För mig var det inga problem. Tog en till lunch också samt två till kvällen tillsammans med theralen och då blev jag dåsigare

• Anonym

Personligen skulle jag aldrig klara det. Har kört med både 25 och 50 mg och jag blir totalt utslagen. Ligger i 12 timmar och noll förmåga att komma upp. Ändå gick jag på attarax säkert 1 år men kroppen reagerade lika hela tiden. För mig var tröttheten värre än ångesten. Blir man så trött att mab inte klarar av att hålla sig vaken är det svårt att jobba. Har du aldrig käkat det tidigare rekommenderar jag att du provar när du är hemma så du vet hur du reagerar.

Svar på tråden Jobba med Atarax?