• bonusen

Trött

Ja är så irriterad och trött på detta så det står mig upp i halsen.
    Min sambo har en 5årig son som är här varannan vecka en fin liten grabb men fruktansvärt bortskämd
    vilket inte är hans fel utan hans pappas.
    vi har bra kontakt men han vägrar lyssna på mig
    vad jag än säger så är det nej för pappa sa si och så istället för att vi sätter oss ner och pratar allihop
    om hur alla vill ha det och vad som kan ändras på.
    men nej jag har försök otaliga gånger att prata med min sambo
    han lovar bättring men de håller en dag sen skiter han bara i det!
    och nu tänker många vad då förändring för att sonen inte lyssnar på dig?
    nej det handlar ej om det utan detta:

Min sambo låter hans son vara uppe till 01.00 ibland längre när han ska upp till dagis klockan 6 nästa morgon.
    tidigast han varit i säng är ca 23.00.
    jag e trött på att en liten grabb på 5 år springer uppe mitt i nätterna.

5-åringen får godis av sin pappa VARJE DAG som han äter innan han somnar på kvällarna/nätterna.
    sockret gör han energirik så han springer runt och är rastlös mitt i nätterna.
    han har ringar runt ögonen jämt när han är här.

min sambo ser aldrig till att han borstar sina tänder jag har sett han borsta dom ca 3 gånger kvällstid under en period av 7 månader.
    och han ser aldrig till att tänderna borstas på morgonen.... de händer om jag påminner om de vilket jag alltid gjorde men har tröttnat.

min sambo struntar i att pojken inte tvättar händerna efter han varit på toaletten.
    vilket jag inte gillar för när man har varit på toa så ska man alltid tvätta händerna så är det bara.

det finns andra saker också men dessa får räcka.
    behöver få ur mig det!

jag orkar inte längre involvera mig i hans son då hans pappa vägrar lyssna och jag har tröttnat på att mina ord viftas bort.

råd?

• Svar på tråden Trött
  • La Lola

Vad händer om du borstar barnets tänder o nattar det i vettig tid?
    Samt slänger allt godis.

Du har tröttnat skriver du förvisso?
    Ska barnet behöva drabbas för att hans pappa inte bryr sig o att du har tröttnat?
    Ni är ju en familj.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fru L

Hmm... Vad har du planerat för framtid med den här mannen? Gemensamma barn? Vågar du det?

Gällande din situation nu, så skulle jag kräva att han tar hand om sin son. För det gör han inte nu. Sedan tycker jag att ni behöver hjälpas åt för att få goda rutiner.

• kiddo

är du säker på att du säger sanningen i ditt inlägg?

såvitt jag vet finns det ingen 5åring i hela världen som kan gå runt på 5 till 7 timmars sömn per natt i en hel vecka... det går bara inte... det normala är 10h/dygn

går det ens att väcka en 5åring efter 5h och få barnet att fungera normalt?

så länge barnets pappa inte ändrar sig kommer barnet inte att ändra sig

hade jag varit du så hade jag flyttat och sagt att jag kommer tillbaka om vi kommer överens om en gemensam linje när det gäller 5åringen och att pappan låter dig ha en egen relation med barnet som följer era regler, inte hans        

• bonusen
    La Lola skrev 2012-02-08 18:13:50 följande:
    Vad händer om du borstar barnets tänder o nattar det i vettig tid?
    Samt slänger allt godis.

Du har tröttnat skriver du förvisso?
    Ska barnet behöva drabbas för att hans pappa inte bryr sig o att du har tröttnat?
    Ni är ju en familj.
    du tror inte jag försökt?
     han och hans pappa kommer överens om saker som i min sambos tycke är något jag inte ska lägga mig i och inte ifrågasätta hans beslut.
    barnet drabbas pga sin far inte mig och jag har tröttnat på att tjata för min sambo lyssnar inte och hans son gör som pappa gör.
    så vart är familjen du pratar om?
  • bonusen
    kiddo skrev 2012-02-08 21:19:49 följande:
    är du säker på att du säger sanningen i ditt inlägg?

såvitt jag vet finns det ingen 5åring i hela världen som kan gå runt på 5 till 7 timmars sömn per natt i en hel vecka... det går bara inte... det normala är 10h/dygn

går det ens att väcka en 5åring efter 5h och få barnet att fungera normalt?

så länge barnets pappa inte ändrar sig kommer barnet inte att ändra sig

hade jag varit du så hade jag flyttat och sagt att jag kommer tillbaka om vi kommer överens om en gemensam linje när det gäller 5åringen och att pappan låter dig ha en egen relation med barnet som följer era regler, inte hans        
    varför skulle jag ljuga?
    ja det går att väcka honom men det fungerar inte normalt som igår struntade dom i dagis för att barnet och pappan inte sovit. igår kom han i säng klockan 00. jag vill ha en egen relation med barnet. jag försöker mitt bästa och kämpar för det men sambon motarbetar mig för det är min sambos regler som gäller för pojken och jag orkar inte försöka längre.
  • La Lola
    bonusen skrev 2012-02-09 17:34:18 följande:
    du tror inte jag försökt?
     han och hans pappa kommer överens om saker som i min sambos tycke är något jag inte ska lägga mig i och inte ifrågasätta hans beslut.
    barnet drabbas pga sin far inte mig och jag har tröttnat på att tjata för min sambo lyssnar inte och hans son gör som pappa gör.
    så vart är familjen du pratar om?
    Det vet jag ju inte eftersom du inte skrivit något om det.

Varför bor du kvar om ni ändå inte är nån familj?
  • bonusen
    Fru L skrev 2012-02-08 18:26:39 följande:
    Hmm... Vad har du planerat för framtid med den här mannen? Gemensamma barn? Vågar du det?

Gällande din situation nu, så skulle jag kräva att han tar hand om sin son. För det gör han inte nu. Sedan tycker jag att ni behöver hjälpas åt för att få goda rutiner.
    vi har pratat om barn men jag tvekar enormt eftersom jag ser hur hans rutiner är med hans son.
    jag vill absolut inte ha det så.
    jag har försökt kräva att han ska ta hand om sin son och ändra saker.
    de fula språk pappan använder mot mig ibland gör inte saken bättre heller då han gärna talar om mycket högt och tydligt så barnet hör om att jag inte har en hjärna osv osv.

det känns inte direkt som jag har en framtid här att hämta.
  • La Lola
    bonusen skrev 2012-02-09 17:42:50 följande:
    de fula språk pappan använder mot mig ibland gör inte saken bättre heller då han gärna talar om mycket högt och tydligt så barnet hör om att jag inte har en hjärna osv osv.
    Det där skulle få mig att dra direkt.
  • bonusen
    La Lola skrev 2012-02-09 17:42:01 följande:
    Det vet jag ju inte eftersom du inte skrivit något om det.

Varför bor du kvar om ni ändå inte är nån familj?
    nej det känns inte riktigt som att det här är en familj.
    då jag tycker att i en familj ska man kunna prata med varandra på ett vettigt sätt och kunna komma fram till beslut så alla i familjen mår bra av det.
    men när jag ständigt motarbetas så tröttnar man till slut.
    jag har ställt mig den frågan flera gånger och blir det ingen ändring så stannar jag inte kvar.
  • The bad seed

Du ska flytta nu! 
    Att din sambo (som ska backa dig, hjälpa dig, älska dig och samarbeta med dig) pratar skit om dig TILL SONEN eller så han hör det. är horribelt och inte okay!!!
    Varför bor du kvar?
    Du ska absolut inte skaffa barn med denna duden! Om han inte tar hand om dt barn han redan har, kommer han inte ta hand om erat.
    Seriöst gumman, vad tänker du? 

• bonusen
    The bad seed skrev 2012-02-12 00:04:17 följande:
    Du ska flytta nu! 
    Att din sambo (som ska backa dig, hjälpa dig, älska dig och samarbeta med dig) pratar skit om dig TILL SONEN eller så han hör det. är horribelt och inte okay!!!
    Varför bor du kvar?
    Du ska absolut inte skaffa barn med denna duden! Om han inte tar hand om dt barn han redan har, kommer han inte ta hand om erat.
    Seriöst gumman, vad tänker du? 
    jag tänker på att jag tröttnat på allt.
    nyss fick ja en näve i ansiktet när hans son satt i rummet brevid (vilket händer ofta)
  • La Lola
    bonusen skrev 2012-02-12 18:01:17 följande:
    jag tänker på att jag tröttnat på allt.
    nyss fick ja en näve i ansiktet när hans son satt i rummet brevid (vilket händer ofta)
    Men dra därifrån NU!
  • bonusen
    Fru L skrev 2012-02-12 18:32:39 följande:
    Alltså var det sambon eller sonen som slog dig???
    sambon.
    fysisk och psykisk misshandel
Svar på tråden Trött