• LillyLu

Öppen 3 cm?

Har en vecka kvar till bf idag och var hos bm som gjorde en undersökning. Jag är öppen 3cm, och det är 2 cm kvar av tappen, och så sa hon att allt är mjukt! Vad betyder detta? Måste tappen vara helt borta för att förlossningen ska starta?

• Svar på tråden Öppen 3 cm?
  • 969910

Jag var 3 cm öppen när vi kom in på bb :) 6 timmar senare är vår dotter född :)

• LillyLu

Haha, ja så tror jag inte är fallet här;) Vet du om din tapp var helt borta eller kan den försvinna när förlossningen börjat?

• Fridafin

Jag var öppen två-tre cm ett tag, blev tyvärr ändå igångsättning (första barnet), men det förvånade alla inblandade. Det borde vara tecken på att det kan vara på g, mao :). Lycka till, vad härligt!

• Fridafin

Apropå min tapp så var lite kvar, men så kan det väl vara under latensfasen, har jag för mig :)?

• 969910

Min tapp var nästan klar ! Dottern är född 1 vecka före bf !

• LillyLu

Spännande! Jag har nämligen inga andra känningar mer än myyyyycket vitslem- flytningar. Hade ni några andra symtom när ni var öppna så här?

• 969910

Hade lite värkar bara ! Slemmisen gick 2 veckor innan !

• Lena

1cm kvar och 3cm öppen när jag kom in. Dottern föddes 3h senare.

Snart borde det starta för dig :)

• Lovely f

Men vad roligt att det är nära för dig nu själv har jag fött för två månader sedan och längtar tills jag får göra om det jag var öppen NÄSTAN 3 cm efter att ha haft starka värkar i 18 TIMMAR med fem minuters mellanrum som längst uppehåll. Sen efter ytterligare 15 timmars värkarbete där värkarna fortfarande kom med 5minuters mellanrum så sa dom att jag KANSKE var öppen 4cm. Så allt kan hända, från 6 cm tog det bara tre timmar så var den lilla lilla bebisen ute.. Så hoppas du packat klart bb väskan och stort lycka till!

• LillyLu

Ni gör mig lite nervös faktiskt, har verkligen inte räknat med att få innan bf. Men självklart så längtar jag:) väskan är packad och jag har lite ont i magen nu på kvällen, men det känns inte som värkar utan mer som magknip!

Svar på tråden Öppen 3 cm?