• Anonym (C)

Nån som har problem med yrsel o illamående vid mensen?

Hej!

Jag har fått såna jobbiga problem ca en vecka före mensen, huvudvärk och illamående mår jättekonstigt Under själva mensen så är jag yr och riktigt illamående, detta håller i sig ett bra tag och gör mig helt utmattad.
    Nån som upplevt nåt liknande? Några tips på vad man kan göra åt det?
    Kan jag ha nåt fel på hormonerna, mensen kommer ganska sällan.

Vore tacksam om nån har nåt förslag på vad som kan vara fel

• Svar på tråden Nån som har problem med yrsel o illamående vid mensen?
  • Anonym (Me 2)

Jag har också börjat må skumt och dåligt innan jag får min mens. Jag känner mig hängig, får ofta feber, illamående och lätt yr.

Jag vet dock inte vad det kan bero på, men du är inte ensam om det iallafall.. 

• Anonym (C)
    Anonym (Me 2) skrev 2012-02-08 19:43:46 följande:
    Jag har också börjat må skumt och dåligt innan jag får min mens. Jag känner mig hängig, får ofta feber, illamående och lätt yr.

Jag vet dock inte vad det kan bero på, men du är inte ensam om det iallafall.. 
    hemskt att du också lider av det men på ett sätt "skönt" att veta att man inte är ensam.
    Är du illamående under mensen också? eller slutar det då?
    Jag blir jättevarm o svettas o sen försvinner det snabbt, skumt!
  • Anonym (Me 2)
    Anonym (C) skrev 2012-02-08 19:55:46 följande:
    hemskt att du också lider av det men på ett sätt "skönt" att veta att man inte är ensam.
    Är du illamående under mensen också? eller slutar det då?
    Jag blir jättevarm o svettas o sen försvinner det snabbt, skumt!
    Jag mår sådär skumt och dåligt från några dagar innan jag får den tills första dagen är över, sen är det borta.

Sen är jag som dig, min mens kommer inte ofta den heller.  
  • Mln01

Åh hade hoppats hitta nå tips här... Mår SÅ illa och chefen klagar när jag t.o.m. måste sjukskriva mig ibland! Vad gör man?!

• Fia 28

Det är ganska nyligen som jag kopplat ihop min yrsel med mens. Vad jag vet så finns det inte så mycket att göra åt saken då det är hormonerna som påverkar. P-piller förståss, men det får jag inte äta.

• Chocoholica

Jag har blivit helt konstigt efter att ha fått barn. Är skitsur några dagar innan, blir snurrig i huvudet och illamående. 
    Finns det inga tabletter ni som mår riktigt dåligt kan ta? Har för mig att det finns på apoteket... 

I'd give up chocolate but I'm no quitter
  • Anonym (e)

jag har likadant.. mår illa, yrsel, som en svindelkänsla som går fort genom kroppen,
    får feber eller ont i halsen eller något annat..
    jag har kopplat ihop det men min sköldkörtel (har hypertyreos) för jag vill minnas
    att det började strax innan jag fick diagnosen.. fast å andra sidan har jag antagligen
    gått med hypertyreos längre än så så det kanske inte alls är sköldkörteln

• Allinrep

Jag blir yr under mensen, något jag har kopplat till järnbrist pga blodförlusten. Sen jag började äta leverpastej och blodpudding i samband med mensen så har yrseln nästan försvunnit. Däremot mår jag aldrig illa så er yrsel kanske beror på något annat..

• Fia 28

Jo järntabletter testade jag ju faktiskt förra mensen, men magen blev genast stenhård så då har jag hellre yrsel.

• Allinrep
    Fia 28 skrev 2014-02-03 12:52:36 följande:
    Jo järntabletter testade jag ju faktiskt förra mensen, men magen blev genast stenhård så då har jag hellre yrsel.

Så ät järnrik mat istället för tabletter ;)
  • Fia 28
    Allinrep skrev 2014-02-03 16:55:39 följande:

Så ät järnrik mat istället för tabletter ;)
    Jo men blod och levermat är inget jag äter.
Svar på tråden Nån som har problem med yrsel o illamående vid mensen?