• Dr Mupp

Hur får jag honom att kissa på potta/toa

Sonen är nattorr (vaknar med torra blöjor varenda morgon), är fullt medveten om när han kissar och bajsar. Kan hålla sig och kan kissa när han vill.  Men han kissar inte på potta/toa. Det spelar ingen roll när vi testar eller hur vi testar, inte en kissning. 

Hur ska jag få honom att kissa på potta/toa. Jag tror att skulle han bara kissa en endaste gång så skulle han bli blöjfri direkt. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Hur får jag honom att kissa på potta/toa
  • BVCsköterska Carmen

Hej!

Här gäller det att ha fantasi.
    Det skall vara roligt att gå på toaletten och blir det resultat, är det ännu roligare.

Klistermärken eller magneter varje gång han sitter på pottan eller toa, det behöver inte bli resultat.
    Fråga honom inte , utan säg bara , nu skall vi gå och kissa innan vi går ut ex. efter mat och efter sömn, mest chansatt det händer något.

Lycka till

Vänligen Carmen

• Dr Mupp

Han sitter gärna på toa eller potta, det är inte där problemet ligger. Vi brukar sitta och läsa och greja och vi kan sitta ganska länge, men inget kiss. Och självklart sitter vi efter mat och sömn. 

Inte heller på dagis, där de sitter ett helt gäng på pottorna samtidigt, kissar han.

Han väntar tills han får en blöja eller tillsist kissar han på golvet.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Hur får jag honom att kissa på potta/toa