• Anonym

Är det mer än vänskap?

Jag är intressrad av en killkompis som jag umgås med ganska så mkt. Känns som det kan finnas något där mellan oss! Vi skojar mkt, han tittar på mig med en speciell blick. Tar gärna på mig, dock rätt oskyldigt, tex lite smek på ryggen.

Men hur tusan vet jag att han vill mer? Hur visar killar sina känslor? Vill inte förstöra vänskapen om det ej är besvarat...

Någon snäll själ som kan hjälpa mig?     

• Svar på tråden Är det mer än vänskap?
  • Anonym (A)

Om han inte bara är en väldigt kärleksfull kompis, så verkar det absolut som att han gillar dig! Har du mer saker på lager som du uppfattat som att han gillar dig som mer än en vän?

• Anonym

Sms att han längtar efter mig.

Varje gång han tittar på mig ler han.

Bryr sig om sitt utseende, har jag sagt att han passar i en frisyr och speciellt sätt att raka sig gör han så :)

Sms alltid gonatt och skriver kram       

• Anonym (A)
    Anonym skrev 2012-02-08 21:55:36 följande:
    Sms att han längtar efter mig.

Varje gång han tittar på mig ler han.

Bryr sig om sitt utseende, har jag sagt att han passar i en frisyr och speciellt sätt att raka sig gör han så :)

Sms alltid gonatt och skriver kram       
    Jag tycker att det verkar som att han gillar dig :) Tyvärr är jag inte jättebra på råd om sådant, men jag kan säga vad jag skulle gjort i din situation :)

Om jag märkte att min vän plötsligt började bete sig så, och tyckte om honom som mer än en vän, skulle jag nog också försökt visa det på något sätt. Men jag skulle dock varit säker på att det var så han kände först, så att det inte blev obesvarat ^^

Men försök skriv lite halv-gulliga sms till honom och se hur han reagerar, och om han inte nappar och frågar dig om det senare är det bara att säga "nej vadå? jag menade inte så, försökte bara vara vänlig" typ om du förstår vad jag menar :) Hoppas att allt går bra! :)
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-02-08 21:58:45 följande:
    Jag tycker att det verkar som att han gillar dig :) Tyvärr är jag inte jättebra på råd om sådant, men jag kan säga vad jag skulle gjort i din situation :)

Om jag märkte att min vän plötsligt började bete sig så, och tyckte om honom som mer än en vän, skulle jag nog också försökt visa det på något sätt. Men jag skulle dock varit säker på att det var så han kände först, så att det inte blev obesvarat ^^

Men försök skriv lite halv-gulliga sms till honom och se hur han reagerar, och om han inte nappar och frågar dig om det senare är det bara att säga "nej vadå? jag menade inte så, försökte bara vara vänlig" typ om du förstår vad jag menar :) Hoppas att allt går bra! :)
    Kan du ge tips på några sådanna sms? Tacksam*
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2012-02-08 22:08:04 följande:
    Kan du ge tips på några sådanna sms? Tacksam*
    Hmm, är som sagt inte jättebra på sånthär och kan tyvärr inte ge några tips på hela sms såhär på rak arm, men föreslå att se en film på ett lite halv-flirtigt sätt men som ändå inte behöver vara det om du förstår? Var bara lite sådär gullig som vi tjejer är när vi tycker om någon, men inte fööör gullig ändå... Ja nu vart det ett konstigt svar det här, men det finns säkert någon här i forumet som kan ge riktiga tips på hela sms :)
  • Anonym

Föreslå att du ska ge honom lite nack/ryggmassage, det kan vara sensuellt och se hur han reagerar på sådan beröring, och sedan kan han göra samma för dig Och prova att följa hans linje med smsen men kanske liiite mer hela tiden och se om han också gör det liiite mer varje gång då Typ skriver han att han saknar dig så skriv att du saknar honom mycket också.

Eller om du vill vara mer direkt "Jag drömde inatt att vi kysste varandra! :-O Undrar var det kom ifrån, hihi, hur tror du att det skulle vara...?"

Eller så "Gemensam kompis X frågade mig ifall det var något mellan oss, det verkar som att vi ger ut lite sådana signaler...?"

Eller när ni har det trevligt tillsammans och känner er ganska nära så säg "Om du fick fråga mig vad som helst så lovar jag att jag svarar sant på det, vad skulle du fråga då?" Är det så att han är intresserad så kanske frågan rör sig åt det hållet... annars är det bara att svara på det han frågar och sedan fråga honom något, kanske "Är det någon speciell som du är intresserad av nu...?" och så fortsätta fram och tillbaka tills du fått veta ifall han gillar dig och en massa andra roliga saker.

Eller, det gulligaste, sitt bredvid honom och se på film i mörkret hemma hos någon av er eller på bio och lägg din hand så att den nuddar vid hans hand. Tar han inte bort den så flytta den lite närmare... etc tills ni håller varandra i handen

• AnneSophie

Om det är så att du (också) är intresserad av honom så kan du väl sonika fråga honom rakt ut? Eller åtminstone säga något i stil med Vet du, jag tycker väldigt mycket om dig... och se hur han reagerar. Gillar han dig så lär han få världens största leende.
    Varför leka lekar och tramsa? Slöseri med tid. 

• Anonym

Har gett honom massage, han verkade gilla det.

Vi brukar kramas när vi träffas, ganska lång kram...

Känns som det finns nått där. Jag skickade ett sms förra veckan:  

Jag märker att du tittar på mig med speciell blick... vad betyder det?

Fick till svar: När man ser något speciellt blir blicken speciell.      

Vad tror ni om det? :) 

• Anonym (A)

Han gillar dig absolut! :) lycka till ts, skriv gärna hur det går! :)

• TobiasSC

Han tycker om dig. Tro mig. Jag kan inte prata för alla killar där ute men om jag bara velat vara kompis med en tjej skulle jag aldrig komma på tanken att kommunicera med henne på sättet du beskriver att han gör.

Så du behöver inte vänta på fler signaler. Kör på bara! Om du inte känner för att vänta på att han ska ta initiativet det vill säga. ;) Kommunicera till honom vad du vill på det sätt som känns bäst för dig. Du har ingenting att vara orolig över.

Lycka till!

• Anonym (go for it)

Det låter som om ni gillar varann. Jag skulle föreslå att ni går ut tillsammans och super er lite lagom onyktra och låter saker ha sin gång. Inte så fulla att det blir skitigt och äckligt, bara så att ni släpper loss och slutar vara så tafatta. Och så kan du alltid skylla på alkoholen efteråt, om det skulle skita sig. Lycka till!

• Anonym (A)
    Anonym (go for it) skrev 2012-02-08 23:08:17 följande:
    Det låter som om ni gillar varann. Jag skulle föreslå att ni går ut tillsammans och super er lite lagom onyktra och låter saker ha sin gång. Inte så fulla att det blir skitigt och äckligt, bara så att ni släpper loss och slutar vara så tafatta. Och så kan du alltid skylla på alkoholen efteråt, om det skulle skita sig. Lycka till!
  • Anonym

Känns som det går framåt :)

Träffade honom och det är något i hans ögon när han tittar på mig, ömhet, kärlek? Hans blick fastnar hela tiden på mig och sen vidgas pupillena på honom när jag är nära, ett gott tecken va? 

• Anonym (go for it)
    Anonym skrev 2012-02-15 23:22:56 följande:
    Känns som det går framåt :)

Träffade honom och det är något i hans ögon när han tittar på mig, ömhet, kärlek? Hans blick fastnar hela tiden på mig och sen vidgas pupillena på honom när jag är nära, ett gott tecken va? 
    Men sluta överanalysera! Ge honom en puss på munnen bara. Allt kommer att ordna sig.
  • Anonym (go for it)

Hur gick det för er, ts? Är ni ihop eller?

Svar på tråden Är det mer än vänskap?