• Anonym

Ok att ge upptagen killkompis krya på sig present?

Har en manlig vän som jag umgås med ibland. Känner hans sambo ganska så lite. Nu har han varit sjuk i flera veckor och haft det jobbigt. Tänkte köpa en krya på sig present och skicka. Funderar isf på nått hälsokit tex vitaminer, mineraler och omega 3. Han har pratat om att köpa det men kommer aldrig till skott...

Är det ok? Eller kan hans sambo tolka det fel och bli sur?  

• Svar på tråden Ok att ge upptagen killkompis krya på sig present?
  • Anonym

Klart det är okej,, vad snällt av dig!

• Anonym

Tack!

Det enda jag oroar mig för är hans svartsjuka sambo... han har sagt vid ett tillfälle att hon är det. Glömde säga vi jobbar ihop ibland.  

• LoverBambi

Super gulligt!
    Men är hon svartsjuk så lär hon reagera...
    Hade dock varit värre om du skickat ett mer 'privat' paket..

Ja tycker du ska skicka:)

• Nadina01

Absolut ska du skicka, vad glad han kommer att bli! Om du redan är medveten om att hon är svartsjuk, skicka något som inte är så personligt så vitaminpaket låter bra :)

• Jerka69

Den som är sjuk kan få en present - även hon som är svartSJUK Skrattande

• Betty Ballbreaker

igtvis som ni vill. Den som är svartsjuk så att säga äger problemet, och det ska inte drabba resten av världen.

• Anova

För mig är det självklart att göra något sånt även om sambon är svartsjuk. Svartsjukan är ju sambons problem, varken ditt eller din väns.  

Vitaminer och sånt är ju saker som inte på något sätt kan uppfattas som en romantisk gåva tycker jag. Det vore ju en annan sak om du gav honom en uppenbar romantisk gåva (personligt smycke kan t.ex. uppfattas som romantiskt). 

• Anonym

Kommer ju inte ge han presenten på alla hjärtans dag precis, kom just tänka på att INTE välja den dagen :)

• Anonym

Vet inte om det blev fel :( Hade vägarna förbi och tittde in i hallen för att ge han presenten. Han blev jätte konstig när han fick den. Han var påvg bort så vi pratade en stund och jag gick. Efter en timme fick jag ett sms: Tusen tack!

Men varför kan han ha blivit så konstig, nu könns det ju fel att jag gav han den trots att ha ändå tackade. Kanske hra det med hans svartsjuka sambo göra??  

• Anonym

JAG skulle tycka det var konstigt om sambons tjejkompis kom hit med en present om han vart sjuk,,jag är INTE  svartsjuk av mig.

DÄREMOT om ni BRUKAR  göra det är det helt ok, men annars tror jag att han tyckte det var konstig om han reagera så...

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-10 15:15:43 följande:

JAG skulle tycka det var konstigt om sambons tjejkompis kom hit med en present om han vart sjuk,,jag är INTE  svartsjuk av mig.

DÄREMOT om ni BRUKAR  göra det är det helt ok, men annars tror jag att han tyckte det var konstig om han reagera så...

Första ggn jag gör det.

Trist det ska bli fel när man försöker vara snäll :( Utan baktanke!! 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-10 15:18:18 följande:
    Första ggn jag gör det.

Trist det ska bli fel när man försöker vara snäll :( Utan baktanke!! 

Tyvärr alltså,,jag tror att han misstolkat det, som att du är intresserad, hade ni gjort detta regelbundet hade det inte varit konstigt, men är det första gången kande bli så..

Sen lär det ju inte göra saken lättare att hans tjej är svartis, finns ju inget värre.

• Anonym

Jag har inte tänkt så innan. Vill inget annat bara vara snäll och visa omtanke (alldeles för lite av sånt i vårt kalla land..)

• Anonym

Tror hans tjej blev lite sur... han har varit jätte konstig mot mig sista dagarna :( Han är trevlig men lite undvikade. Jag har sambo. Han tror nog inte jag är intresserd eller så, utan det handlar nog om sambon.

Hur ska man göra nu? Skita i det el ta upp det?

Ville bara vara snäll men det blev nog fel :(    

• Kattdamen

Vad gav du honom egentligen? Bara vanliga vitaminer så tycker jag de verkar lite konstiga. Om du gav honom argiplex för män och en lapp om att han ska ringa dig kan jag kanske förstå om de båda misstolkar det.

En kopp te, tack.
Svar på tråden Ok att ge upptagen killkompis krya på sig present?