• Almaximus

Quinny/Inköp från Tyskland??? Barnvagnsjungelfråga......

Någon som har en Quinny vagn?
    Är sugen på en och vill ha synpunkter.
    Någon som importerat vagn från Tyskland? synpunkter och tips råd/avråd i detta ämne önskas också.
    Ska ge mig ut i barnvagnsjungeln nu....puh

• Svar på tråden Quinny/Inköp från Tyskland??? Barnvagnsjungelfråga......
  • Almaximus

Puffar upp en smula....

• jule

Har en Quinny Freestyle 3xl comfort 05 å e jättenöjd.

+
    den e lättkörd tack vare d svängbara framhjulet som går att låsa vid behov
    den har vändbar sittdel så du kan ha ditt barn mot dig i början till skilland från en UJ t ex
    sittdelen har fullt liggläge
    den e lätt att fälla ihop
    snygg
    stabil trots att den "bara" har 3 hjul
    fick bäst i test av "Vi föräldrar" (vet dock att d testet har blivit ifrågasatt härinne på FL...)
    lätt om man jämför m en Brio Kombi el. EL (trots att vikt skillanden i kg inte är särskilt stor men Quinnyn e mer lätthanterlig)

-
    att den e lite bred över bakhjulen, detta pga kompensation för att d bara e 3 hjul
    att d känns som om styret "glappar" lite om man har d på lägsta inställningen
    kan upplevas som tung om man jämför m UJ el. BB

Måste ändå säga att vagnen e en kanonvagn så d som jag kommit på e ett - d vägs ändå upp av alla +.

Vi köpte vår på www.babybee.se så jag har tyvärr ingen erfarenhet av Tyskland.

E d ngt annat du undrar över e d bara att fråga. Har bild på vagnen i mitt galleri om du vill kika.

• Almaximus

Tack för svar..
    Jag har kollat och om jag beställer från Tyskland kan jag få maxi cosi babyskydd, vagn, frakt och liggdel för 5584kr (kurs 934). Allt detta från babybee kostar 6952 kr (inkl frakt). Det skiljer ganska mycket alltså men det känns lite riskabelt att skicka efter från tyskland, eller...

Garanti är samma men hur det är med ångerrätten vet jag inte. Det är också lite konstigt med betalningen jag fattar inte riktigt hur man ska göra, men jag är väll trög.... . Tyska var inte favouritämne i skolan om man säger så.

Hoppas det finns någon som har beställt nåt från tyskland här i alla fall.

• Lotta80

Hej!
    Jag har beställde min Hartan från Tyskland (pingpong-online) och allt har funkat super! Fick vagnen förra veckan
    Det blev betydligt billigare än att beställa från Sverige, och den kom fortare än om jag skulle beställt den från ex Babybee.

• låjsan1

Jag har en tysk vagn och som jag svarade en annan på familjesidan så är ju tyskarna lika rädda om sina barn som vi är så vagnarna är minst lika bra som Brio Och Emmaljunga fast MYCKET billigare. Jag är med andra ord jätte nöjd. Finns en svensk importfirma som säljer på nätet www.barnvagnar-webbutik.com/
    Jag bor i samma stad som dom befinner sig så jag gick dit och köpte men dom är helt klart seriösa för nät försäljning. Lycka till, Låjsan

• Almaximus

Hur funkar det med betalningen?

• Cinnalinna

Jag har beställt en Quinny Buzz, men jag bor inte i Sverige.

• Ce Nedra

Hej!

Vi beställde nyligen vår Qiunny freestyle 3XL Comfort från Tyskland på www.kiddies24.com

Det gick på ca 6000 kr för vagn, liggdel, åkpåse, regnskydd, babyskydd Maxi Cosi samt frakt. Tror vi sparar ca 2000 kr mot att köpa i Sverige. Eftersom vi inte fått vagnen än så kan jag inte uttala mig om den tyska sidan är bra eller dålig men jag lovar att återkomma så fort vi vet!

• Tanina

Vill oxå veta...vill köpa en quinny buzz o vill veta mer om den=) O vart man kan köpa den till bra pris o snabb leverans!!! Lotta80...hur fort fick du vagnen din från tyskland?

• Emelie82

Jule: Åh vad glad jag blir när du skriver att sittdelen kan vändas mot dem som kör - nu blir det helt säkert en Quinny Freestyle! Ville egentligen ha en UJ men som du skrev, kan inte vända barnet mot dig då.. Kan knappt vänta med att beställa den!

Svar på tråden Quinny/Inköp från Tyskland??? Barnvagnsjungelfråga......