• gunghäst

Picasa försvinner - helt eller? Vad använda istället?

Jag har ganska nyss hittat till picasa och börjat leka med mina bilder. Så kommer information om att de ska lägga ner!!! Jag skulle gladeligen betala för deras tjänst, men vad jag förstår så försvinner den helt. Är det så? Vad ska man ha istället. Jag tycker den är så himla bra för mig som inte kan så mycket om sånt här utan bara vill leka och välja enkla lösningar för att göra lite roligare kort ibland. 

Jag gillar att det är på svenska, så jag förstår!! Jag gillar framförallt de olika effekterna man kan lägga till och ställa in samt roliga typsnitt att skriva med.

Någon som vet vad jag ska ta mig till?? Gråter     

• Svar på tråden Picasa försvinner - helt eller? Vad använda istället?
  • gunghäst

aha...kanske för att jag använder mig mest av picnik som jag går in på via picasa. Trodde det hängde ihop på nåt vis och drog en förhastad slutsats. Tack för info. Men ändå...picasa i sig gör jag inte så väldigt mycket med, jag tycker det är picnic som har de roliga grejorna så det är de jag kommer sakna. Och då kommer jag behöva nåt annat istället, vad tar man då?

Och...editeringsfunktioner...f'låt, men vad är det? Jag är kass på detta....  

• gunghäst

Okej. Tack för matnyttig info. Jag ska titta på sidan du nämner sportpappa! Tack.

• gunghäst

Jag har bara tittat snabbt o provat med ett foto, det verkar roligt det där. Så tack än en gång!

• Millan1984

Kommer man kunna använda Picnik/ Google som redigeringsprogram eller försvinner det helt??Använder Picnik så  man är besviken att den sidan ska stängas ner och måste också leta efter en ny sida som man kan börja använda...

Svar på tråden Picasa försvinner - helt eller? Vad använda istället?