• Anonym (suck)

Någon med erfarenhet av Electrolux service?

vår diskmaskin har pajat, nu är frågan om det är värt att ta hit en nisse och laga den eller köpa en ny diskmaskin. maskinen är inte gammal men har hört från många att electrolux's grejer är skit och att deras kundservice är under all kritik. mina svärföräldrar hade en nisse hemma som tittade på deras tvättmaskin, han tog 800 kronor för att enbart konstatera vad felet var! 

nu undrar jag om någon har haft electrolux-service hemma hos sig och vad det isf kostade, är det svindyrt kan man ju lika gärna köpa ny maskin av annat märke... 

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Electrolux service?
  • Sale

Kolla vad din hemförsäkring täcker och om den inte är så gammal finns det väl garanti kvar. Har du pratat själv med Electrolux och frågat vad det kostar? Jag har gjort det däremot kommer jag inte ihåg vad det skulle kosta.

Vi valde att köpa ny torktumlare då vår gick sönder även om vi skulle fått ut från försäkringen då det känndes bättre att köpa en helt ny än att börja lappa och laga.

• Anonym

Vad är det för fel på den? Jag bråkade med vår diskmaskin (Whirlpool) och beställde delar när jag trodde den var sönder helt i onödan.

Kontaktade även en tekniker (diskmaskinslagare) som skulle komma men lyckades istället få isär eländet genom en bra hemsida: www.hobbyman.se/reparera-din-trasiga-diskmaskin-sjalv/

Lycka till!

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Electrolux service?