• Persemona

Bärstol?

Funderar på att köpa bärstol att ha i skogen. Vi har redan sjal och bärsele. Selen har används flitigt på magen när dottern var mindre. Nu är hon lite över ett och jag funderar på att ta med barnen på skogspromenader och bära på ryggen. Fördelen som jag tänker är att man kan sätta ner barnet med stolen. Om hon t.ex. sover. Förvaringen är också ett plus. 

Vad tror ni kan det vara någon ide att köpa en bärstol? Vi är ganska korta 163 och 167. Jag är dessutom gravid. Någon att rekommendera? En liten och lätt, men praktisk och bekväm för mig och barnet såklart.

• Svar på tråden Bärstol?
  • Betti75

Jag har en Haglöfs som jag varit nöjd med. Är 162 cm lång. Bärselen fick jag bara ont i axlar och rygg av men bärstolen har varit perfekt.

• Flickan och kråkan

Bärstolar tycker jag är mest klumpiga och vikten hamnar ju lite besynnerligt i förhållande till kroppen. Vad har du för bärsele? I ditt läge hade jag ju satsat på en bra "storbarn"-sele, men det är ju jag. Går i och för sig inte att sätta ner barnet med selen om de somnar.......

Jag bär min snart 3-åring i en Oh snap. 4-åringen hoppar upp på ryggen ibland också. Inga problem.   

• Machapuchare

Har provat både bärstol och ergonomisk sele på ryggen och tycker ergonomisk sele är oerhört mycket skönare. Barnet sitter närmare ryggen vilket gör det mycket stabilare.

Svar på tråden Bärstol?