• thebaby

Hjälp på tips vart man kan skänka kläder/saker till behövande barn?! (snabbt)

Hej, skulle behöva lite hjälp/tips om ställen man kan skänka barnkläder, leksaker och lite småmöbler kanske, till behövande barn. Barnhem eller liknande, i alla fall att de ska gå direkt dit. Har tidigare skänkt till olika sekundhand som myrorna, röda korset, m.m men vill nu att sakerna skulle gå direkt och inte säljas till andra. Finns det någon som vet, tacksam för tips? Glad

• Svar på tråden Hjälp på tips vart man kan skänka kläder/saker till behövande barn?! (snabbt)
  • Mynta

Kolla om det finns någon Kvinnojour där du bor, de brukar ta emot barnkläder.

• Loriyana

Kyrkan! Oavsett om man är religiös eller inte. Det är många familjer som har det sämre ställt som får kläder och annat från kyrkan. Andra bra ställen är kvinnojourer samt du skulle kunna kontakta Minna, Makalösa föräldrar och andra sådana organisationer.

• Loriyana

Jag bor i Malmö och gav en hel del saker till ett ställe som heter Victoriagården som tar hand om mammor och deras bebisar som har det svårt. Underbart ställe!

• thebaby

Tack för tipset! Bor själv i stockholm och gogglat runt på det men inte fått fram något, men får ringa runt till olika kyrkor och så imorgon :)

• dagboken

hi,jag heter helen och är från filipenera ...men har bott i Sverige i 30 år.jag samlar gamla kläder till vuxna o barn.gamla leksake är ett plus till fattiga barnen.årligen skickade jag detta till ett slum area där jag kommer i från.så att de får saerna innan jul afton .tacksam on ni kontaktar mig ..mobile n är 0764015245.

Svar på tråden Hjälp på tips vart man kan skänka kläder/saker till behövande barn?! (snabbt)